Ömer Seyfettin, dil hakkındaki kuramsal görüşlerine kendi yazılarında da sadık kalmış ve dolayısıyla günümüzde de eserleri okunabilen bir yazar olmayı başarmıştır.
Onun ikinci önemli özelliği de hikayeciliğidir. Olay hikayesi de denilen Maupassant tarzı hikayenin bir numaralı temsilcisi odur.
İlkokula gidip okuma yazma öğrenen her Türk vatandaşı mutlaka onun adını işitmiş ve az veya çok ondan hikayeler okumuştur. Hatta diyebiliriz ki ilkokuldan üniversiteye her Türk genci Ömer Seyfettin'in hikâyeleriyle büyümüştür.
Kaşağı, Topuz, Ferman, Başını Vermeyen Şehit, Sivrisinek, Forsa ve daha niceleri… Hepsi de belleklerde derin izler bırakan bu hikayeler her derecedeki okulun ders kitaplarında, kütüphanelerin başköşelerinde, kitapçıların raflarında yerini alır.
Bu kitapta Ömer Seyfettin'in en güzel hikayelerini bulacaksınız.
Ömer Seyfettin, dil hakkındaki kuramsal görüşlerine kendi yazılarında da sadık kalmış ve dolayısıyla günümüzde de eserleri okunabilen bir yazar olmayı başarmıştır.
Onun ikinci önemli özelliği de hikayeciliğidir. Olay hikayesi de denilen Maupassant tarzı hikayenin bir numaralı temsilcisi odur.
İlkokula gidip okuma yazma öğrenen her Türk vatandaşı mutlaka onun adını işitmiş ve az veya çok ondan hikayeler okumuştur. Hatta diyebiliriz ki ilkokuldan üniversiteye her Türk genci Ömer Seyfettin'in hikâyeleriyle büyümüştür.
Kaşağı, Topuz, Ferman, Başını Vermeyen Şehit, Sivrisinek, Forsa ve daha niceleri… Hepsi de belleklerde derin izler bırakan bu hikayeler her derecedeki okulun ders kitaplarında, kütüphanelerin başköşelerinde, kitapçıların raflarında yerini alır.
Bu kitapta Ömer Seyfettin'in en güzel hikayelerini bulacaksınız.