Ehl-i Beyt âlimlerinin en büyüklerinden birisi olan Şeyh Müfid'in “El-İrşad-On İki İmam'ın Hayatı" kitabı başlı başına bir kaynak kitap olduğundan, “hangi kaynaklardan yararlanılmıştır!” şeklinde bir konu mevzubahis değildir. Çünkü İmamların hayatına dair yazılan ilk kitaplardan olması sebebiyle konuları direk ravilerden nakletmiştir. Dolayısıyla, daha sonra ve günümüzde yazılan tarih kitaplarına önemli bir kaynak eser olmuştur.
Allah'ın yardım ve inayetleriyle, Masum ve Pak olan On İki İmamların isimlerini, doğum tarihlerini, hayat sürelerini, şehadetlerini, oğullarının isimlerini ve hayatlarından bazı bölümleri yazmaya, kanıt gösterilerek ispat edilmesi gereken hususları ispat etmeye çalışılmıştır Böylece bu yüce insanlar hakkında söylenen sözler, ileri sürülen çeşitli görüşler arasından doğru olanın ayırt edilmesi ve belirsiz ve şüpheli konuların gerçeklerden ayrılması hususunda gayret gösterilmiştir. Onları iyi ve doğru tanıyınca, insaflı ve mümin kişilerin yaptığı gibi, hak ve doğru sözlere teslim olunacaktır. İnsan-ı Kamil olan On İki İmam'ı hakkı ile tanıyan kurtuluşa erişmiş olacaktır.
Tıpkı Hz. Muhammed Mustafa'nın şöyle buyurduğu gibi: “Benim Ehl-i Beyt'im Nuh'un gemisi gibidir; Ona binen kurtulur; uzak duran boğulup helâk olur!”
Ehl-i Beyt âlimlerinin en büyüklerinden birisi olan Şeyh Müfid'in “El-İrşad-On İki İmam'ın Hayatı" kitabı başlı başına bir kaynak kitap olduğundan, “hangi kaynaklardan yararlanılmıştır!” şeklinde bir konu mevzubahis değildir. Çünkü İmamların hayatına dair yazılan ilk kitaplardan olması sebebiyle konuları direk ravilerden nakletmiştir. Dolayısıyla, daha sonra ve günümüzde yazılan tarih kitaplarına önemli bir kaynak eser olmuştur.
Allah'ın yardım ve inayetleriyle, Masum ve Pak olan On İki İmamların isimlerini, doğum tarihlerini, hayat sürelerini, şehadetlerini, oğullarının isimlerini ve hayatlarından bazı bölümleri yazmaya, kanıt gösterilerek ispat edilmesi gereken hususları ispat etmeye çalışılmıştır Böylece bu yüce insanlar hakkında söylenen sözler, ileri sürülen çeşitli görüşler arasından doğru olanın ayırt edilmesi ve belirsiz ve şüpheli konuların gerçeklerden ayrılması hususunda gayret gösterilmiştir. Onları iyi ve doğru tanıyınca, insaflı ve mümin kişilerin yaptığı gibi, hak ve doğru sözlere teslim olunacaktır. İnsan-ı Kamil olan On İki İmam'ı hakkı ile tanıyan kurtuluşa erişmiş olacaktır.
Tıpkı Hz. Muhammed Mustafa'nın şöyle buyurduğu gibi: “Benim Ehl-i Beyt'im Nuh'un gemisi gibidir; Ona binen kurtulur; uzak duran boğulup helâk olur!”