Yenilik arayışları nâmına bazı sınırlı girişim ve denemelerde bulunmakla birlikte, büyük oranda dîvân şiiri geleneğine bağlı bir şair olduğunu düşündüğümüz Osman Nevres, şairliğinin yanı sıra nâsirliği ve mûsikişinaslığı ile de dikkat çekmiş bir isimdir.
Ömrünün büyük bir kısmını gurbet ellerde geçirmiş olması, onun aynı zamanda bir vatan ve gurbet şairi olarak anılmasına yol açacak derecede vatan ve gurbet temalı güzel şiirler yazmasına sebep olmuştur.
Nevres-i Cedîd, Nevres Efendi vb. isimlerle de anılan Osman Nevres, dîvân şiirinin âdeta hazânını yaşadığı son yüzyılının sağlıklı bir şekilde anlaşılıp değerlendirilebilmesi için mutlaka dikkate alınması gereken isimlerden biridir.
Son yıllarda şiirleri tekrar ilgi gören ve araştırma-inceleme konusu yapılan Osman Nevres'in,
“Senden bilirim yok bana bir fâide ey gül
Gül yağını eller sürünür çatlasa bülbül” dizelerinin yer aldığı ünlü şarkısı bugün de zevkle dinlenilmektedir.
Yenilik arayışları nâmına bazı sınırlı girişim ve denemelerde bulunmakla birlikte, büyük oranda dîvân şiiri geleneğine bağlı bir şair olduğunu düşündüğümüz Osman Nevres, şairliğinin yanı sıra nâsirliği ve mûsikişinaslığı ile de dikkat çekmiş bir isimdir.
Ömrünün büyük bir kısmını gurbet ellerde geçirmiş olması, onun aynı zamanda bir vatan ve gurbet şairi olarak anılmasına yol açacak derecede vatan ve gurbet temalı güzel şiirler yazmasına sebep olmuştur.
Nevres-i Cedîd, Nevres Efendi vb. isimlerle de anılan Osman Nevres, dîvân şiirinin âdeta hazânını yaşadığı son yüzyılının sağlıklı bir şekilde anlaşılıp değerlendirilebilmesi için mutlaka dikkate alınması gereken isimlerden biridir.
Son yıllarda şiirleri tekrar ilgi gören ve araştırma-inceleme konusu yapılan Osman Nevres'in,
“Senden bilirim yok bana bir fâide ey gül
Gül yağını eller sürünür çatlasa bülbül” dizelerinin yer aldığı ünlü şarkısı bugün de zevkle dinlenilmektedir.