Edebi metin, yazarın niyeti, metnin niyeti ve okurun niyeti gibi üç farklı bakış açısının muhatabıdır. Bu bakımdan edebi eseri tek yönlü bir yaklaşımla değerlendirme, eksik bir değerlendirmedir. Ne yazık ki şimdiye kadar yapılan çalışmaların büyük bir kısmı, Osmanlı edebiyatının muhtevası üzerinde yoğunlaşmıştır. Klasik şiirimizin zengin anlam dünyasını, dilin gücü ve dilbilimi, anlambilimi, göstergebilimi gibi alanlar ışığında incelemek, henüz yaygın bir anlayış haline gelmemiştir. Oysa tarihi bir metnin “anlam” bakımından değerlendirilmesi, ortaya ilgi çekici sonuçlar çıkaracaktır. Hareket noktasını, Osmanlı şiirinin özellikle anlam katmanlarına yeni dikkatler yöneltme düşüncesinden alan Osmanlı Şiirine Modern Yaklaşımlar kültürel değerlerimizi daha gerçekçi ve modern yaklaşımlarla tanıma yolunda okura yeni ufuklar açıyor.
Edebi metin, yazarın niyeti, metnin niyeti ve okurun niyeti gibi üç farklı bakış açısının muhatabıdır. Bu bakımdan edebi eseri tek yönlü bir yaklaşımla değerlendirme, eksik bir değerlendirmedir. Ne yazık ki şimdiye kadar yapılan çalışmaların büyük bir kısmı, Osmanlı edebiyatının muhtevası üzerinde yoğunlaşmıştır. Klasik şiirimizin zengin anlam dünyasını, dilin gücü ve dilbilimi, anlambilimi, göstergebilimi gibi alanlar ışığında incelemek, henüz yaygın bir anlayış haline gelmemiştir. Oysa tarihi bir metnin “anlam” bakımından değerlendirilmesi, ortaya ilgi çekici sonuçlar çıkaracaktır. Hareket noktasını, Osmanlı şiirinin özellikle anlam katmanlarına yeni dikkatler yöneltme düşüncesinden alan Osmanlı Şiirine Modern Yaklaşımlar kültürel değerlerimizi daha gerçekçi ve modern yaklaşımlarla tanıma yolunda okura yeni ufuklar açıyor.