Fuhuş, Osmanlı tarihyazımında son zamanlarda popüler olmaya başlayan konulardan birisidir.
Elinizdeki çalışma, 1879 ve 1884 yıllarında yayınlanan iki nizamname ile Osmanlı Devleti'ndemeşru hale gelen kayıtlı kadın fuhşuna odaklanmaktadır. Devletin uzun zaman görmezdengeldiği bu konuyu ajandasına neden aniden almaya karar verdiğini sorarak başlayan bu çalışma,Osmanlı İmparatorluğu'nun son döneminin anahtar kelimelerinden birisi olan modernliği fuhuşyaptırımları üzerinden analiz etmeye çalışıyor.
Osmanlı ve Türk tarihyazımında en çok tartışılan konulardan birisi de II. Abdülhamid ‘in iktidaryıllarıdır. II. Abdülhamid gibi muhafazakarlığı övünülen ya da yerilen bir padişahın kadın fuhşunumeşru hale getirmesi tartışmalı bir konudur. Elinizdeki çalışma, modernlik, merkezileşme,bürokratikleşme gibi süreçleri kayıtlı kadın fuhşu üzerinden değerlendirmekte ve devletinmodernleşme ile bürokratikleşme süreçlerinde karşılaştığı zorlukları fuhuş üzerindenanlatmaktadır.
Fuhuş, Osmanlı tarihyazımında son zamanlarda popüler olmaya başlayan konulardan birisidir.
Elinizdeki çalışma, 1879 ve 1884 yıllarında yayınlanan iki nizamname ile Osmanlı Devleti'ndemeşru hale gelen kayıtlı kadın fuhşuna odaklanmaktadır. Devletin uzun zaman görmezdengeldiği bu konuyu ajandasına neden aniden almaya karar verdiğini sorarak başlayan bu çalışma,Osmanlı İmparatorluğu'nun son döneminin anahtar kelimelerinden birisi olan modernliği fuhuşyaptırımları üzerinden analiz etmeye çalışıyor.
Osmanlı ve Türk tarihyazımında en çok tartışılan konulardan birisi de II. Abdülhamid ‘in iktidaryıllarıdır. II. Abdülhamid gibi muhafazakarlığı övünülen ya da yerilen bir padişahın kadın fuhşunumeşru hale getirmesi tartışmalı bir konudur. Elinizdeki çalışma, modernlik, merkezileşme,bürokratikleşme gibi süreçleri kayıtlı kadın fuhşu üzerinden değerlendirmekte ve devletinmodernleşme ile bürokratikleşme süreçlerinde karşılaştığı zorlukları fuhuş üzerindenanlatmaktadır.