Sahasında ilk ve tek. Ecdad demiş ki: Aceptir hal-i alem, bilen söyler, bilmeyen söyler. Evet Osmanlı düşünürleri hakkında daha çok bilmeyenler, araştırmayanlar konuşuyor:
Osmanlı da düşünce yok, ilim yok, sanat yok, düşünür yok, çünkü hepsi kapıkulu. Çünkü düşünme hürriyeti yok. Evet böyle diyorlar. Acaba böyle mi?
İşte bu kitap Osmanlı düşünce hayatını irdeliyor: Osmanlı ya nasıl bakmalı? Osmanlı nasıl araştırılmalı? Osmanlı ve Türk düşüncesinin sınırları nelerdir? Osmanlı da düşünce hayatı var mı? Düşünce zemini var mı? Felsefe var mı? Felsefi düşüncenin teşekkül şartları nelerdir? Düşünce varsa nasıl bir rasyonalite var? Nasıl bir tavır var? Felsefe - din münasebetine nasıl bakılmış?
Bütün bu soruların cevabı bu kitapta. Bu kitap çok tartışma açacak, çok tartışılacak. Düşünce hayatımıza canlılık getirecek. Osmanlı düşünce geleneği ile bağlarımızı kuracak. Yayınevimiz böyle bir araştırma eserini fikir hayatımıza kazandırmaktan ve okuyularımızın hizmetine sunmaktan kıvanç duyar.
Sahasında ilk ve tek. Ecdad demiş ki: Aceptir hal-i alem, bilen söyler, bilmeyen söyler. Evet Osmanlı düşünürleri hakkında daha çok bilmeyenler, araştırmayanlar konuşuyor:
Osmanlı da düşünce yok, ilim yok, sanat yok, düşünür yok, çünkü hepsi kapıkulu. Çünkü düşünme hürriyeti yok. Evet böyle diyorlar. Acaba böyle mi?
İşte bu kitap Osmanlı düşünce hayatını irdeliyor: Osmanlı ya nasıl bakmalı? Osmanlı nasıl araştırılmalı? Osmanlı ve Türk düşüncesinin sınırları nelerdir? Osmanlı da düşünce hayatı var mı? Düşünce zemini var mı? Felsefe var mı? Felsefi düşüncenin teşekkül şartları nelerdir? Düşünce varsa nasıl bir rasyonalite var? Nasıl bir tavır var? Felsefe - din münasebetine nasıl bakılmış?
Bütün bu soruların cevabı bu kitapta. Bu kitap çok tartışma açacak, çok tartışılacak. Düşünce hayatımıza canlılık getirecek. Osmanlı düşünce geleneği ile bağlarımızı kuracak. Yayınevimiz böyle bir araştırma eserini fikir hayatımıza kazandırmaktan ve okuyularımızın hizmetine sunmaktan kıvanç duyar.