"Oyuncu", çoğu zaman insanın ailesine ve topluma karşı rol yapmak zorunda bırakılışının anlatıldığı başarılı bir roman. Konunun çekiciliği, Bener'in akıcı roman dili ve Kerim Turgut tipinin inandırıcılığı, romanı başarılı kılıyor... -20.11.1982, Hürriyet- Erhan Bener, "Oyuncu" romanında konuya en uygun düşen biçimi yaratmış: Bir yazarın yaşayışında gündelik gerçeklikle kurmaca gerçeklik nasıl organik bir örgü oluşturuyorsa bu romanın dokusuna da o özelliği yansıtmayı başarmış... Eserin başarısı, konuyla bütünleşen kurgusunun yanı sıra anlatım tekniklerinin ustaca uygulanmasında... -Prof. Dr. Gürsel Aytaç, Temmuz 1984 (Çağdaş Eleştiri)- Erhan Bener, psikolojik romanın büyük ustası... -Prof. Dr. Neriman Sarıçay, Aralık 1985 (Varlık)- Erhan Bener'in roman sanatı edebiyat tarihimiz açısından değerlendirilirken vurgulanması gereken bir nokta, onun çağdaş Türk romanındaki birçok modern anlatım özelliklerinin öncülerinden olduğudur.. -Prof. Dr. Gürsel Aytaç, 1990 (Edebiyat Yazıları 1)-
"Oyuncu", çoğu zaman insanın ailesine ve topluma karşı rol yapmak zorunda bırakılışının anlatıldığı başarılı bir roman. Konunun çekiciliği, Bener'in akıcı roman dili ve Kerim Turgut tipinin inandırıcılığı, romanı başarılı kılıyor... -20.11.1982, Hürriyet- Erhan Bener, "Oyuncu" romanında konuya en uygun düşen biçimi yaratmış: Bir yazarın yaşayışında gündelik gerçeklikle kurmaca gerçeklik nasıl organik bir örgü oluşturuyorsa bu romanın dokusuna da o özelliği yansıtmayı başarmış... Eserin başarısı, konuyla bütünleşen kurgusunun yanı sıra anlatım tekniklerinin ustaca uygulanmasında... -Prof. Dr. Gürsel Aytaç, Temmuz 1984 (Çağdaş Eleştiri)- Erhan Bener, psikolojik romanın büyük ustası... -Prof. Dr. Neriman Sarıçay, Aralık 1985 (Varlık)- Erhan Bener'in roman sanatı edebiyat tarihimiz açısından değerlendirilirken vurgulanması gereken bir nokta, onun çağdaş Türk romanındaki birçok modern anlatım özelliklerinin öncülerinden olduğudur.. -Prof. Dr. Gürsel Aytaç, 1990 (Edebiyat Yazıları 1)-