Pozittivizm, sosyolojinin yaratılmasıyla bilimleri yeniden düzenlemek ve toplumu yeniden örgütlemek için bir girişimdir. Descartes'ın, uzam ve devinim evreni için yaptığını Comte tüm fenomen kategorileri için tamamlamayı ister. Descartes'ın gerçek bir Hıristiyan olarak pozitif bir ruh bilimi tasarlamaya cesareti yoktu ve üstelik 17. yüzyıl insanı olarak tarihin evrimini düzenleyen doğa yasalarını kestiremiyordu. Teolojik-metafizik önyargıları aşan, Fransız Devrimi'nin ortaya çıkışıyla bir ilerlemenin gerçekleştiğini gören Comte, bilimsel bilgi için, hala direnen son fenomenleri fethedecek ve yaşam vicdan matematiğe indirgenemediğinden, ister istemez dar çerçeveli olan bir nesnel yöntem yerine, tüm araştırmalarımızı insanlığın hizmetine sunarak, onları tamamen rasyonel, kendi kendilerinden, kendi yöntemlerinden, kendi sınırlarından, kendi geleceklerinden ve bilgi bütünlüğü ile ilişkilerinden emin kılan özel yöntemi koyacaktır.
Pozittivizm, sosyolojinin yaratılmasıyla bilimleri yeniden düzenlemek ve toplumu yeniden örgütlemek için bir girişimdir. Descartes'ın, uzam ve devinim evreni için yaptığını Comte tüm fenomen kategorileri için tamamlamayı ister. Descartes'ın gerçek bir Hıristiyan olarak pozitif bir ruh bilimi tasarlamaya cesareti yoktu ve üstelik 17. yüzyıl insanı olarak tarihin evrimini düzenleyen doğa yasalarını kestiremiyordu. Teolojik-metafizik önyargıları aşan, Fransız Devrimi'nin ortaya çıkışıyla bir ilerlemenin gerçekleştiğini gören Comte, bilimsel bilgi için, hala direnen son fenomenleri fethedecek ve yaşam vicdan matematiğe indirgenemediğinden, ister istemez dar çerçeveli olan bir nesnel yöntem yerine, tüm araştırmalarımızı insanlığın hizmetine sunarak, onları tamamen rasyonel, kendi kendilerinden, kendi yöntemlerinden, kendi sınırlarından, kendi geleceklerinden ve bilgi bütünlüğü ile ilişkilerinden emin kılan özel yöntemi koyacaktır.