Artık her okul çocuğunun bile bildiği gibi Zizek'in yeni bir kitabı özel bir sıra izlemeden, Hegel, Marx ve Kant tartışmalarını; birçok anekdot ve düşünceleri; Stephen King ve Patricia Highsmith gibi popüler yazarların yanı sıra Kafka üzerine notları; operaya göndermeleri (Wagner, Mozart); Marx Kardeşler'in şakalarını; cinsel ve müstehcen esprileri; Spinoza ve Kierkegaard'dan Kripke ve Dennett'e kadar felsefe tarihine ilişkin düşünceleri; Hitchcock filmlerini, Hollywood analizlerini; güncel olayları; Lacancı doktrinin anlaşılması zor noktalarını; günümüz kuramcılarıyla (Derrida, Deleuze) polemikleri; karşılaştırmalı dinbilimini; son günlerde ise bilişsel felsefe ve nörobilimsel “gelişmeleri” içerir. Bunlar, Eisenstein'ın adlandırabileceği gibi “cazibeler montajı”nda, bir tür kuramsal tören geçitinde sıralanır. Bu gösteride sıra sıra “çokluklar” art arda geçer, seyirciyi büyüler, hayranlık içinde bırakırlar.
- Fredric Jameson
Artık her okul çocuğunun bile bildiği gibi Zizek'in yeni bir kitabı özel bir sıra izlemeden, Hegel, Marx ve Kant tartışmalarını; birçok anekdot ve düşünceleri; Stephen King ve Patricia Highsmith gibi popüler yazarların yanı sıra Kafka üzerine notları; operaya göndermeleri (Wagner, Mozart); Marx Kardeşler'in şakalarını; cinsel ve müstehcen esprileri; Spinoza ve Kierkegaard'dan Kripke ve Dennett'e kadar felsefe tarihine ilişkin düşünceleri; Hitchcock filmlerini, Hollywood analizlerini; güncel olayları; Lacancı doktrinin anlaşılması zor noktalarını; günümüz kuramcılarıyla (Derrida, Deleuze) polemikleri; karşılaştırmalı dinbilimini; son günlerde ise bilişsel felsefe ve nörobilimsel “gelişmeleri” içerir. Bunlar, Eisenstein'ın adlandırabileceği gibi “cazibeler montajı”nda, bir tür kuramsal tören geçitinde sıralanır. Bu gösteride sıra sıra “çokluklar” art arda geçer, seyirciyi büyüler, hayranlık içinde bırakırlar.
- Fredric Jameson