Ömer Seyfettin, konusunu günlük olaylardan, hatıralardan, tarih, masal ve efsaneden alan etkileyici hikâyeler yazmış, özellikle konu ve kahramanlarını Türk-İslam tarihinden aldığı çok sayıda hikâyesiyle milli bilincin uyanmasında son derece etkili olmuştur. Edebiyat alanındaki ününü 1911'de Genç Kalemler dergisinde yayımlanan hikâyeleriyle kazanan Ömer Seyfettin, edebiyat uzmanlarınca Türk hikâyeciliğinin Maupassant'ı olarak değerlendirilmektedir.
Ömer Seyfettin, Pembe İncili Kaftan adlı hikâyesinde, Osmanlı'yla rekabete kalkışan Şah İsmail'e karşı devletin onur ve saygınlığını özenle temsil edecek bir elçi gönderilişini konu alır. Büyük bir fedakârlıkla donatılan elçilik heyeti, dillere destan bir pembe incili kaftanıyla Şah İsmail'in huzuruna çıkar.
Kitapta "Pembe İncili Kaftan" hikayesinin yanı sıra Ömer Seyfettin'in "Kızılelme Neresi?", "Büyücü", "Piç", "Bir Temiz Havlu Uğruna","Terakki"ve "Elma"adlı hikayeleri de yer alıyor.
Ömer Seyfettin, konusunu günlük olaylardan, hatıralardan, tarih, masal ve efsaneden alan etkileyici hikâyeler yazmış, özellikle konu ve kahramanlarını Türk-İslam tarihinden aldığı çok sayıda hikâyesiyle milli bilincin uyanmasında son derece etkili olmuştur. Edebiyat alanındaki ününü 1911'de Genç Kalemler dergisinde yayımlanan hikâyeleriyle kazanan Ömer Seyfettin, edebiyat uzmanlarınca Türk hikâyeciliğinin Maupassant'ı olarak değerlendirilmektedir.
Ömer Seyfettin, Pembe İncili Kaftan adlı hikâyesinde, Osmanlı'yla rekabete kalkışan Şah İsmail'e karşı devletin onur ve saygınlığını özenle temsil edecek bir elçi gönderilişini konu alır. Büyük bir fedakârlıkla donatılan elçilik heyeti, dillere destan bir pembe incili kaftanıyla Şah İsmail'in huzuruna çıkar.
Kitapta "Pembe İncili Kaftan" hikayesinin yanı sıra Ömer Seyfettin'in "Kızılelme Neresi?", "Büyücü", "Piç", "Bir Temiz Havlu Uğruna","Terakki"ve "Elma"adlı hikayeleri de yer alıyor.