Peyniraltı Edebiyatı, 20. sayısını Portekiz modernizminin en büyük isimlerinden Fernando Pessoa'ya ithaf ediyor. Kafka gibi, değeri ölümünden sonra farkedilen Fernando Pessoa, eserlerinde ve kendinde uyguladığı farklı “kişilik”lerle Portekiz ve dünya edebiyatında önemli bir noktada duruyor.
Fernando Pessoa dosyasında Blondie grubunun kurucularından müzisyen ve yazar Gary Lachman'ın Pessoa'nın hayatını ve edebiyatını anlattığı yazı, Alper Küçük çevirisiyle Türkçe'de ilk kez Peyniraltı Edebiyatı Aralık sayısında yer alıyor.
Emre Kundakçı, Pessoa'nın Şeytanın Saati kitabını “edebiyat ve şeytan” ilişkisini göz önüne alarak inceliyor. Edebiyatta şeytanın durduğu noktayı ve Pessoa'nın mistisizmini yazıyor.
Pessoa'nın edebiyatının oluşmasında Portekiz'in, daha doğrusu Lizbon'nun etkisi tartışılmazdır. Remzi Karabulut, “Kan, Kireç ve Lizbon” adlı yazısında Pessoa ve Lizbon'u anlatıyor.
Kerem Görkem, Pessoa'nın kendi anarşizm kuramını anlattığı kısa bir metin olan Anarşist Banker'in politik okumasını yapıyor.
Fernando Pessoa'nın, Bernardo Soares adıyla yazdığı Huzursuzluğun Kitabı, yazarın ve Portekiz edebiyatının şaheseri olarak kabul edilir. Selim Bektaş, Pessoa'nın Soares ve diğer kimlikleriyle olan ilişkisini ve Huzursuzluğun Kitabı'nı anlatıyor.
Dergiye öykü, şiir ve illüstrasyonlarıyla katkıda bulunan diğer isimler; Gamze Yeşildağ, Dilek Şahin, Taha Sertaç Gezer, Ali İhsan Bayır, Ömer Harmankal, Merve Erim, Fatih Akça, Emre Temelcan, Burak Albayrak, Alp Yenibalcı, Çınla Akdere-Anıl Aksoy, Akın Şenel, Sonat Yurtçu, Çağatay Uslu, Berker Berki, Koray Koral, Emre Ocaklı, İsmail Sertaç Yılmaz, Yusuf Aba, Selen Öngürü, Emre Varışlı, Ali Erdost, Okan Sümer, Orkun Bükeroğlu.
Peyniraltı Edebiyatı, 20. sayısını Portekiz modernizminin en büyük isimlerinden Fernando Pessoa'ya ithaf ediyor. Kafka gibi, değeri ölümünden sonra farkedilen Fernando Pessoa, eserlerinde ve kendinde uyguladığı farklı “kişilik”lerle Portekiz ve dünya edebiyatında önemli bir noktada duruyor.
Fernando Pessoa dosyasında Blondie grubunun kurucularından müzisyen ve yazar Gary Lachman'ın Pessoa'nın hayatını ve edebiyatını anlattığı yazı, Alper Küçük çevirisiyle Türkçe'de ilk kez Peyniraltı Edebiyatı Aralık sayısında yer alıyor.
Emre Kundakçı, Pessoa'nın Şeytanın Saati kitabını “edebiyat ve şeytan” ilişkisini göz önüne alarak inceliyor. Edebiyatta şeytanın durduğu noktayı ve Pessoa'nın mistisizmini yazıyor.
Pessoa'nın edebiyatının oluşmasında Portekiz'in, daha doğrusu Lizbon'nun etkisi tartışılmazdır. Remzi Karabulut, “Kan, Kireç ve Lizbon” adlı yazısında Pessoa ve Lizbon'u anlatıyor.
Kerem Görkem, Pessoa'nın kendi anarşizm kuramını anlattığı kısa bir metin olan Anarşist Banker'in politik okumasını yapıyor.
Fernando Pessoa'nın, Bernardo Soares adıyla yazdığı Huzursuzluğun Kitabı, yazarın ve Portekiz edebiyatının şaheseri olarak kabul edilir. Selim Bektaş, Pessoa'nın Soares ve diğer kimlikleriyle olan ilişkisini ve Huzursuzluğun Kitabı'nı anlatıyor.
Dergiye öykü, şiir ve illüstrasyonlarıyla katkıda bulunan diğer isimler; Gamze Yeşildağ, Dilek Şahin, Taha Sertaç Gezer, Ali İhsan Bayır, Ömer Harmankal, Merve Erim, Fatih Akça, Emre Temelcan, Burak Albayrak, Alp Yenibalcı, Çınla Akdere-Anıl Aksoy, Akın Şenel, Sonat Yurtçu, Çağatay Uslu, Berker Berki, Koray Koral, Emre Ocaklı, İsmail Sertaç Yılmaz, Yusuf Aba, Selen Öngürü, Emre Varışlı, Ali Erdost, Okan Sümer, Orkun Bükeroğlu.