Peyniraltı Edebiyatı, kaybolan harflere ithafen sunar!
Yapıtlarında edebiyata getirdiği yeniliklerle kendine özgün bir yer edinen Georges Perec, Peyniraltı Edebiyatı'nın Mayıs sayısında geniş bir dosyayla anılıyor.
Perec'e yaraşır oyunbazlıktaki dosya, yazarın bir dil deneyi yaparak matris şeklinde yazdığı şiirsel metinlerin, Ekin Metin Sozüpek tarafından yapılan çevirisiyle açılıyor.
Levent Şentürk, bir tasarım deneyi olarak Yaşam Kullanma Kılavuzu'nu inceliyor.
Selim Bektaş, Georges Perec'in Yaşam Kullanma Kılavuzu için Enis Batur'un yazdığı Perec Kullanma Kılavuzu'nun tam anlaşılması için el kitabı denemesi denemesiyle seken bir taşın muhtemel isabetlerinden biri oluyor.
Tümdar Bender, yabancılaşmanın izini; Elif Benan Tüfekçi ise mutsuzluk döngüsünü kıramayan bireyin izini; yazarın kült eseri Şeyler'de sürüyor.
Ersan Üldes, Perec'in “e”siz Kayboluş'u ve eserin Cemal Yardımcı tarafından yapılan “e”siz çevirisi üzerinde düşünüyor.
Gökhan Yavuz Demir, incelikli yazı sanatının kâşifi Perec'le olan kişisel okurluk ilişkisini sorguluyor.
Oğuzhan Yeşiltuna, Bahçedeki Gidonları Kromajlı Pırpır da Neyin Nesi'nde metinlerarasılığın ve destansılığın izini sürüyor.
Özkan Ali Bozdemir ise W ya da Bir Çocukluk Hatırası'nı bir ölüm hatırası olarak okuyor.
Dosya Selahattin Özpalabıyıklar'ın özellikle biçimi açısından dikkat çekecek “Oulipoyun” yazısıyla kapanıyor.
Sonat Yurtçu, Caner Almaz, Emre Varışlı, Emirhan Burak Aydın, Önder Şit, Furkan Yücel öyküleriyle; İsmail Sertaç Yılmaz, İlayda Zengin, Recep Karaman, Mehmet Oktay Buğa, Uğur Demirkol, Ezgi Şimşek, M. Onur Kocabıyık, Nilüfer Altunkaya, şiirleriyle; Filiz Mungan, Erik Svetoft ve Hatiye Garip illüstrasyonlarıyla Mayıs 2016 sayısında yer alan diğer isimler.
Peyniraltı Edebiyatı, kaybolan harflere ithafen sunar!
Yapıtlarında edebiyata getirdiği yeniliklerle kendine özgün bir yer edinen Georges Perec, Peyniraltı Edebiyatı'nın Mayıs sayısında geniş bir dosyayla anılıyor.
Perec'e yaraşır oyunbazlıktaki dosya, yazarın bir dil deneyi yaparak matris şeklinde yazdığı şiirsel metinlerin, Ekin Metin Sozüpek tarafından yapılan çevirisiyle açılıyor.
Levent Şentürk, bir tasarım deneyi olarak Yaşam Kullanma Kılavuzu'nu inceliyor.
Selim Bektaş, Georges Perec'in Yaşam Kullanma Kılavuzu için Enis Batur'un yazdığı Perec Kullanma Kılavuzu'nun tam anlaşılması için el kitabı denemesi denemesiyle seken bir taşın muhtemel isabetlerinden biri oluyor.
Tümdar Bender, yabancılaşmanın izini; Elif Benan Tüfekçi ise mutsuzluk döngüsünü kıramayan bireyin izini; yazarın kült eseri Şeyler'de sürüyor.
Ersan Üldes, Perec'in “e”siz Kayboluş'u ve eserin Cemal Yardımcı tarafından yapılan “e”siz çevirisi üzerinde düşünüyor.
Gökhan Yavuz Demir, incelikli yazı sanatının kâşifi Perec'le olan kişisel okurluk ilişkisini sorguluyor.
Oğuzhan Yeşiltuna, Bahçedeki Gidonları Kromajlı Pırpır da Neyin Nesi'nde metinlerarasılığın ve destansılığın izini sürüyor.
Özkan Ali Bozdemir ise W ya da Bir Çocukluk Hatırası'nı bir ölüm hatırası olarak okuyor.
Dosya Selahattin Özpalabıyıklar'ın özellikle biçimi açısından dikkat çekecek “Oulipoyun” yazısıyla kapanıyor.
Sonat Yurtçu, Caner Almaz, Emre Varışlı, Emirhan Burak Aydın, Önder Şit, Furkan Yücel öyküleriyle; İsmail Sertaç Yılmaz, İlayda Zengin, Recep Karaman, Mehmet Oktay Buğa, Uğur Demirkol, Ezgi Şimşek, M. Onur Kocabıyık, Nilüfer Altunkaya, şiirleriyle; Filiz Mungan, Erik Svetoft ve Hatiye Garip illüstrasyonlarıyla Mayıs 2016 sayısında yer alan diğer isimler.