Pir Sultan Abdal

Stok Kodu:
9786059598453
Boyut:
13.50x21.00
Sayfa Sayısı:
480
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2016-09
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
%25 indirimli
16,20
12,15
9786059598453
523689
Pir Sultan Abdal
Pir Sultan Abdal
12.15

‘Kadılar müftüler fetva yazarsa
İşte kemend işte boynum asarsa
İşte hançer işte kellem keserse
Dönen dönsün ben dönmezem yolumdan'

Pir Sultan Abdal yüzyıllar öncesinde sesini günümüze ulaştıran bir direniş ozanı, bir sevgi insanı, bir vicdan ve hak hukuk savunucusudur. Anadolu'nun tarihsel, sosyal, kültürel özellikleri Pir Sultan Abdal'ı ortaya çıkarmış, onun şiirlerinde vücut bulmuştur. Şu saptamayı yapmak yanlış olmayacaktır: Tarihsel ve toplumsal koşullar Anadolu'nun bağrından Pir Sultan Abdalı adeta bir yanardağ alevi gibi fışkırtmıştır. Pir Sultan Abdal'ın idamı dünkü anlamı ile de bugünkü anlamı ile de siyasal bir idamdır. Pir Sultan adi bir suç işlememiş, devlet otoritesine, Osmanlı siyasal düzenine kafa tutmuş, düzenin bozukluğunu ifade etmiş ve bozuk düzenin değişmesi için fiili olarak eyleme kalkışmıştır. Onun hedefi bozuk düzenin alaşağı edilmesidir. Çünkü o bilmekte ve ifade etmektedir ki, “bozuk düzende sağlam çark olmaz!”

‘Kadılar müftüler fetva yazarsa
İşte kemend işte boynum asarsa
İşte hançer işte kellem keserse
Dönen dönsün ben dönmezem yolumdan'

Pir Sultan Abdal yüzyıllar öncesinde sesini günümüze ulaştıran bir direniş ozanı, bir sevgi insanı, bir vicdan ve hak hukuk savunucusudur. Anadolu'nun tarihsel, sosyal, kültürel özellikleri Pir Sultan Abdal'ı ortaya çıkarmış, onun şiirlerinde vücut bulmuştur. Şu saptamayı yapmak yanlış olmayacaktır: Tarihsel ve toplumsal koşullar Anadolu'nun bağrından Pir Sultan Abdalı adeta bir yanardağ alevi gibi fışkırtmıştır. Pir Sultan Abdal'ın idamı dünkü anlamı ile de bugünkü anlamı ile de siyasal bir idamdır. Pir Sultan adi bir suç işlememiş, devlet otoritesine, Osmanlı siyasal düzenine kafa tutmuş, düzenin bozukluğunu ifade etmiş ve bozuk düzenin değişmesi için fiili olarak eyleme kalkışmıştır. Onun hedefi bozuk düzenin alaşağı edilmesidir. Çünkü o bilmekte ve ifade etmektedir ki, “bozuk düzende sağlam çark olmaz!”

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat