Dinamik bir yapı olarak insan vücudu, özellikle karmaşık bir örüntüdür ve onu tanımlayabilen bir şekil ya da hareket düzeyine indirgeyebilmek, pek de kolay olmamaktadır. Hele imgesel olarak insan vücudunu resmetmek oldukça güç bir iştir. Ayrıca insanın bedeninin görsel olmayan pek çok bağlantısı da bulunmaktadır. İnsan bedeni hiç de kolay olmayan sanatsal ifade araçlarından birisidir.
İnsan vücudunu görsel açıdan çözümlemenin en iyi yolu canlı modelden desen çalışmaktır. Böylece bolca yapılan bu desen çalışmaları sayesinde vücudun anatomik analizleri daha kolay çözümlenmiş olacaktır.
İnsan vücudu bir sistemler bütünüdür. Bu büyünü meydana getiren parçaların her birinin kendine has bir yapısı, bir işlevi vardır.Baş. boyun, gövde, kol ve bacaklar kendi içerisinde ve ayrı ayrı işlevsel olarak incelenmelidir. İnsan vücudunu bütün olarak ele almalı, fakat parça olarak detaylara da yer verilmeli ve çizilmelidir.
Canlı modelden yapılacak çalışmalar, yalnızca resim sanatçısı için değil, diğer plastik sanatlar alanındaki heykel, grafik, seramik, tasarım, mimari ile tekstil ve moda resmi için de gerekli çalışmalardır. Dolayısıyla bu tarz çalışmaları antropometrik açıdan değerlendirmek gerekir.
Öncelikle Plastik Sanatlar Eğitiminde İnsan Anatomisi eğitiminde vücudun taşıyıcısı ve genel hareketlerin belirleyicisi olan iskelet yapısını tanımak ve incelemek bu eğitimin temelini teşkil eder. İskelet sistemini et ve kas dokusu sarmıştır. Vücutta bazı kemikler (köprücük kemiği, kol ve bacak kemikleri, kürek kemiği) belirgin bir şekilde görülen kemiklerdir. Sanat eğitimi veren okulların çoğunda canlı modelden desen çalışmalarında model elbiseli olarak çizilir. Elbiseden önce modelin iç yapısına, iskelet sistemine ve kas yapısına dikkat etmek ve çizimleri bunlara göre gerçekleştirmek uygun olacaktır.
İskelet sisteminde bulunan boyun, bel ve dizler en önemli hareket bölgeleridir. Bu bölgeler her farklı hareketinde vücudu değişik pozisyonlara getirir. .(oturma, yürüme, kitap okuma, spor yapma vb.) Bu nedenle bu eklem yerlerinin getireceği pozisyon değişikliklerini iyi özümsemek için sürekli canlı modelden çalışmanın, desen çalışmalarının güçlü olması açısından daha yararlı olacağı inancındayım.
Dinamik bir yapı olarak insan vücudu, özellikle karmaşık bir örüntüdür ve onu tanımlayabilen bir şekil ya da hareket düzeyine indirgeyebilmek, pek de kolay olmamaktadır. Hele imgesel olarak insan vücudunu resmetmek oldukça güç bir iştir. Ayrıca insanın bedeninin görsel olmayan pek çok bağlantısı da bulunmaktadır. İnsan bedeni hiç de kolay olmayan sanatsal ifade araçlarından birisidir.
İnsan vücudunu görsel açıdan çözümlemenin en iyi yolu canlı modelden desen çalışmaktır. Böylece bolca yapılan bu desen çalışmaları sayesinde vücudun anatomik analizleri daha kolay çözümlenmiş olacaktır.
İnsan vücudu bir sistemler bütünüdür. Bu büyünü meydana getiren parçaların her birinin kendine has bir yapısı, bir işlevi vardır.Baş. boyun, gövde, kol ve bacaklar kendi içerisinde ve ayrı ayrı işlevsel olarak incelenmelidir. İnsan vücudunu bütün olarak ele almalı, fakat parça olarak detaylara da yer verilmeli ve çizilmelidir.
Canlı modelden yapılacak çalışmalar, yalnızca resim sanatçısı için değil, diğer plastik sanatlar alanındaki heykel, grafik, seramik, tasarım, mimari ile tekstil ve moda resmi için de gerekli çalışmalardır. Dolayısıyla bu tarz çalışmaları antropometrik açıdan değerlendirmek gerekir.
Öncelikle Plastik Sanatlar Eğitiminde İnsan Anatomisi eğitiminde vücudun taşıyıcısı ve genel hareketlerin belirleyicisi olan iskelet yapısını tanımak ve incelemek bu eğitimin temelini teşkil eder. İskelet sistemini et ve kas dokusu sarmıştır. Vücutta bazı kemikler (köprücük kemiği, kol ve bacak kemikleri, kürek kemiği) belirgin bir şekilde görülen kemiklerdir. Sanat eğitimi veren okulların çoğunda canlı modelden desen çalışmalarında model elbiseli olarak çizilir. Elbiseden önce modelin iç yapısına, iskelet sistemine ve kas yapısına dikkat etmek ve çizimleri bunlara göre gerçekleştirmek uygun olacaktır.
İskelet sisteminde bulunan boyun, bel ve dizler en önemli hareket bölgeleridir. Bu bölgeler her farklı hareketinde vücudu değişik pozisyonlara getirir. .(oturma, yürüme, kitap okuma, spor yapma vb.) Bu nedenle bu eklem yerlerinin getireceği pozisyon değişikliklerini iyi özümsemek için sürekli canlı modelden çalışmanın, desen çalışmalarının güçlü olması açısından daha yararlı olacağı inancındayım.