Felsefenin kesin bir tanımını yapmak imkansızdır. Zira daha felsefenin amacı konusunda bir mutabakata varılamamıştır. Lord Macaulay der ki; "Platon'un anlayışına göre insan felsefe için yaratılmıştır; Bacon'un anlayışına göre de felsefe insan için."
O halde tanımı bir kenara bırakalım, felsefenin faydalarına bakalım. Fakat felsefe her derde deva da değildir: "Platon'un ve Cicero'nun sözlerini okudum; bilge ve güzel idiler; ama üzerimdeki tüm yorgunluğu ve ağırlığı giderecek bir şey bulamadım." (Augustinus)
2400 yıl öncesinin düşünürüdür Platon. Hala hakkında konuşulur, eserleri değil lafları bile şerh edilir, eserleri kutsal kitapların yanında durur kitaplıklarda. Tüm batı medeniyetinin temelinde onun kitaplarının okutulması yatar. (Quintilianus 12, 2, 22 ve Cicero: De Oratore 1,4, 14)
Mevzumuz retorikse, yani amacımız retoriğin ne olduğunu anlamaksa, şüphesiz en uygun başlangıç da Platon olacaktır. Hatiplerin azılı düşmanı Platon...
Felsefenin kesin bir tanımını yapmak imkansızdır. Zira daha felsefenin amacı konusunda bir mutabakata varılamamıştır. Lord Macaulay der ki; "Platon'un anlayışına göre insan felsefe için yaratılmıştır; Bacon'un anlayışına göre de felsefe insan için."
O halde tanımı bir kenara bırakalım, felsefenin faydalarına bakalım. Fakat felsefe her derde deva da değildir: "Platon'un ve Cicero'nun sözlerini okudum; bilge ve güzel idiler; ama üzerimdeki tüm yorgunluğu ve ağırlığı giderecek bir şey bulamadım." (Augustinus)
2400 yıl öncesinin düşünürüdür Platon. Hala hakkında konuşulur, eserleri değil lafları bile şerh edilir, eserleri kutsal kitapların yanında durur kitaplıklarda. Tüm batı medeniyetinin temelinde onun kitaplarının okutulması yatar. (Quintilianus 12, 2, 22 ve Cicero: De Oratore 1,4, 14)
Mevzumuz retorikse, yani amacımız retoriğin ne olduğunu anlamaksa, şüphesiz en uygun başlangıç da Platon olacaktır. Hatiplerin azılı düşmanı Platon...