Bediüzzaman, mesleğini sağlam temeller üzerine oturtmuştur. Çizdiği yol hakimanedir ve fıtrata uygundur. İnsana en lazım olandan başlamış, beşeri "Tevhid"e çağırmıştır. Müntesiplerini fikri, kalbi ve ruhi bir istihaleden geçirerek tefekkürün engin ufkunda gezdirmiş, müstakim ve kamil bir cemaat tesis etmiştir.
Davetini hikmetle yapmış, yumuşak söz ve tatlı dille mesajını sürdürmüştür. Kaba, sert, tutarsız, kırıcı ve yıkıcı bir üslûba asla iltifat etmemiştir. Davasını sabır ve çile içerisinde celadetle, yılmadan ve yıkılmadan, müsbet hareket ile yürütmüştür. Kenetleşmiş, samimi, hâlis bir fedakarlar ordusu tesis etmiş, küfrün şahs-ı manevisi karşısında nurlu ve metin bir şahs-ı manevi oluşturmuştur.
Geleceğe ümitle bakmış, ye'se düşmemiştir. Konuştuğunu yaşamış, yaşadığını konuşmuştur. Yaşayan bir hakikat olarak gönüllerde taht kurmuştur. Mesleğinde, meşrebinde, tarz ve üslubunda insanı esas almış, ona ulaşmanın yollarını çizmiş, onun inşa ve ikmaline büyük önem vermiştir.
Prof. Dr. Şener Dilek
Bediüzzaman, mesleğini sağlam temeller üzerine oturtmuştur. Çizdiği yol hakimanedir ve fıtrata uygundur. İnsana en lazım olandan başlamış, beşeri "Tevhid"e çağırmıştır. Müntesiplerini fikri, kalbi ve ruhi bir istihaleden geçirerek tefekkürün engin ufkunda gezdirmiş, müstakim ve kamil bir cemaat tesis etmiştir.
Davetini hikmetle yapmış, yumuşak söz ve tatlı dille mesajını sürdürmüştür. Kaba, sert, tutarsız, kırıcı ve yıkıcı bir üslûba asla iltifat etmemiştir. Davasını sabır ve çile içerisinde celadetle, yılmadan ve yıkılmadan, müsbet hareket ile yürütmüştür. Kenetleşmiş, samimi, hâlis bir fedakarlar ordusu tesis etmiş, küfrün şahs-ı manevisi karşısında nurlu ve metin bir şahs-ı manevi oluşturmuştur.
Geleceğe ümitle bakmış, ye'se düşmemiştir. Konuştuğunu yaşamış, yaşadığını konuşmuştur. Yaşayan bir hakikat olarak gönüllerde taht kurmuştur. Mesleğinde, meşrebinde, tarz ve üslubunda insanı esas almış, ona ulaşmanın yollarını çizmiş, onun inşa ve ikmaline büyük önem vermiştir.
Prof. Dr. Şener Dilek