Osmanlı hinterlandının tabii bir porçası olan her kültür coğrafyası gibi 'Bahr-i Sefid' ve 'Adalar Denizi'de özel ilgi alanımı çekmesiyle, heyecanlı bir şekilde 'Rodos ve Oniki Ada' isimli eserin hazırlıklarını yaptığımız günlerde, her kendi kendime düşünmüşümdür "acaba Rodos'un, Girit'in, Sakız'ın, Midrilli'nin günlük Türk hayatına dair görsel malzeme yok mudur" diye. Bu konuyu sevgili dost ve genç "Adalar Denizi" tarihçisi Ali Fuat beşa açtığımda, Ali Fuat bey, üniversite kütüphanesiyle, Yıldız Arşivinde Sultan 2. Abdülhamid'in albümünden bahisle,bir takım fotoğraflar getirme lütfunda bulunmasına rağmen, bu malzemeler gerçekten de Sultan Abdülhamid'in devlet politikasıyla ilgili bir takım stratejik maksatlı fotoğraflar olup, gündelik Rodos hayatıyla ilgili malzemeler olmadığı gibi kullanım noktasınlda da eni konu teknik bir restorasyon çabasını gerektiriyordu.Pek tabii olarak kullanamadık ve "Rodos ve Oniki Ada" yı salt akademik bir çalışma olarak yayınladık.
Osmanlı hinterlandının tabii bir porçası olan her kültür coğrafyası gibi 'Bahr-i Sefid' ve 'Adalar Denizi'de özel ilgi alanımı çekmesiyle, heyecanlı bir şekilde 'Rodos ve Oniki Ada' isimli eserin hazırlıklarını yaptığımız günlerde, her kendi kendime düşünmüşümdür "acaba Rodos'un, Girit'in, Sakız'ın, Midrilli'nin günlük Türk hayatına dair görsel malzeme yok mudur" diye. Bu konuyu sevgili dost ve genç "Adalar Denizi" tarihçisi Ali Fuat beşa açtığımda, Ali Fuat bey, üniversite kütüphanesiyle, Yıldız Arşivinde Sultan 2. Abdülhamid'in albümünden bahisle,bir takım fotoğraflar getirme lütfunda bulunmasına rağmen, bu malzemeler gerçekten de Sultan Abdülhamid'in devlet politikasıyla ilgili bir takım stratejik maksatlı fotoğraflar olup, gündelik Rodos hayatıyla ilgili malzemeler olmadığı gibi kullanım noktasınlda da eni konu teknik bir restorasyon çabasını gerektiriyordu.Pek tabii olarak kullanamadık ve "Rodos ve Oniki Ada" yı salt akademik bir çalışma olarak yayınladık.