Rüzgâra Karşı Duran Şair, Yahya Kemal'in Eski Şiirin Rüzgârıyla kitabına gönderme olmakla birlikte, onun Fransa'dan Türkiye'ye dönmesiyle başlayan ve genç şairleri etkisi altına alan sarsıcı rüzgârına da işaret etmektedir. Gerek şiirleri gerek kişiliği gerekse şiir hakkındaki görüşleri sonucunda oluşan rüzgâr dalgası, ona "Tanrı şair" gibi abartılı ünvanların verilmesine kadar genişlemiştir. Bunun yanı sıra Yahya Kemal'in sairleri etkileme çabası da göz önünde bulundurulduğunda genç sairlerin Yahya Kemal karsısında onun rüzgârına kapılmayarak özgün bir şiir ve poetika geliştirme gayretleri zorlu bir süreci içermiştir. Bu kitap, Yahya Kemal'in siirlerinden sairlerin metinlerarasılık bağlamında nasıl yararlandıkları veya onları ne şekilde dönüştürdükleri gibi sorulara odaklanmamaktadır. Bunun yerine kitapta, şiirsel baba figürü olan Yahya Kemal'den etkilenen, etkilenmeyi özgün bir şiir ve poetika geliştirme uğrasında endişe olarak hisseden sairlerin, bu endişelerini nasıl astıkları konusu sorunsallaştırılmıştır. Bahsedilen çerçevede Harold Bloom'un "etkilenme endişesi" kavramı çalışmada temel alınmış ve Türk şiirinin önemli bazı sairlerinin özgün bir şiir geliştirme amacıyla Yahya Kemal'le giriştikleri mücadeleler konu edinilmiştir.
Rüzgâra Karşı Duran Şair, Yahya Kemal'in Eski Şiirin Rüzgârıyla kitabına gönderme olmakla birlikte, onun Fransa'dan Türkiye'ye dönmesiyle başlayan ve genç şairleri etkisi altına alan sarsıcı rüzgârına da işaret etmektedir. Gerek şiirleri gerek kişiliği gerekse şiir hakkındaki görüşleri sonucunda oluşan rüzgâr dalgası, ona "Tanrı şair" gibi abartılı ünvanların verilmesine kadar genişlemiştir. Bunun yanı sıra Yahya Kemal'in sairleri etkileme çabası da göz önünde bulundurulduğunda genç sairlerin Yahya Kemal karsısında onun rüzgârına kapılmayarak özgün bir şiir ve poetika geliştirme gayretleri zorlu bir süreci içermiştir. Bu kitap, Yahya Kemal'in siirlerinden sairlerin metinlerarasılık bağlamında nasıl yararlandıkları veya onları ne şekilde dönüştürdükleri gibi sorulara odaklanmamaktadır. Bunun yerine kitapta, şiirsel baba figürü olan Yahya Kemal'den etkilenen, etkilenmeyi özgün bir şiir ve poetika geliştirme uğrasında endişe olarak hisseden sairlerin, bu endişelerini nasıl astıkları konusu sorunsallaştırılmıştır. Bahsedilen çerçevede Harold Bloom'un "etkilenme endişesi" kavramı çalışmada temel alınmış ve Türk şiirinin önemli bazı sairlerinin özgün bir şiir geliştirme amacıyla Yahya Kemal'le giriştikleri mücadeleler konu edinilmiştir.