Şahmeran kadife gibi yumuşak ve ahenkli şiirsel bir dil kullanıyor, karşısındakini etkiliyordu:
"İnsanlar en çok dünyanın sonunu merak edecek, bilim adamları, din adamları hep kehanette bulunacak. Kimi kıyametin doğudan kopacağını iddia edecek. Yecüc ve Mecüc'ün mantar biter gibi yerden biteceği savını ileri sürecekler. Kimi de yeryüzüne inmesi beklenen Mehdi'nin alametlerini arayacak! Tabii en çok Kudüs üzerinde kıyametler kopacak. Bütün semavi dinlerin yüreğinden geçirdiği kutsal şehir Kudüs olacak. İnanışlara göre beklenen Mehdi burada yeryüzüne inecek. Dabbetülarz'dan söz edecekler. Tarihler verilecek, bazı olaylar çıkınca 'İşte bildi.' diye sevinip itibar gösterecekler.
"On alamet görülmedikçe kıyamet kopmayacak. Güneşin batıdan doğması, İsa'nın yere inmesi, Yecüc ve Mecüc'ün doğudan çıkışı, batıda ve Arap Yarımadası'nda olmak üzere yer çöküntüsünün meydana gelmesi, Yemen'den çıkarak insanları mahşere kadar sürecek ateşin vuku bulması... (...)"
Şahmeran kadife gibi yumuşak ve ahenkli şiirsel bir dil kullanıyor, karşısındakini etkiliyordu:
"İnsanlar en çok dünyanın sonunu merak edecek, bilim adamları, din adamları hep kehanette bulunacak. Kimi kıyametin doğudan kopacağını iddia edecek. Yecüc ve Mecüc'ün mantar biter gibi yerden biteceği savını ileri sürecekler. Kimi de yeryüzüne inmesi beklenen Mehdi'nin alametlerini arayacak! Tabii en çok Kudüs üzerinde kıyametler kopacak. Bütün semavi dinlerin yüreğinden geçirdiği kutsal şehir Kudüs olacak. İnanışlara göre beklenen Mehdi burada yeryüzüne inecek. Dabbetülarz'dan söz edecekler. Tarihler verilecek, bazı olaylar çıkınca 'İşte bildi.' diye sevinip itibar gösterecekler.
"On alamet görülmedikçe kıyamet kopmayacak. Güneşin batıdan doğması, İsa'nın yere inmesi, Yecüc ve Mecüc'ün doğudan çıkışı, batıda ve Arap Yarımadası'nda olmak üzere yer çöküntüsünün meydana gelmesi, Yemen'den çıkarak insanları mahşere kadar sürecek ateşin vuku bulması... (...)"