Güfte”nin çakmasına “şarkı sözü” denir. Güfte, müzik eşliğinde söylenen şiir demektir; şarkı sözü hazır beste için üretilmiş ucuz söz kümesi… Şarkı sözü, şiirden “pop kültürü” çağında uzaklaştı. Oysa, ikiz kardeş olarak doğan ve gelişen şiirle müzik daima birbirinin gölgesinde yaşadı. Bir şeyin “sayesinde” olmak; olumlu bir anlam taşır; “saye” gölge demektir. Şiir müziğin; müzik şiirin sayesinde yaşayakaldı. Yunus nefesleri de, Köroğlu koçaklamaları da, Karacaoğlan güzellemeleri de, Nedim şarkıları da, Fuzûlî gazelleri de müzik sayesinde zirveye ulaştı. Pop kültürü, ucuzluk demektir. Pop müziğin şarkı sözleri de bu ucuzluğa maruz kaldı. Bu ayağa düşürülmeye karşı duran Barış Manço, Cem Karaca gibi ustaları Sezen takip etti; güfteyi “şarkı sözü”nden “güfte”ye yükselterek ikiz kardeşleri yeniden buluşturdu. Üç kuşağın Sezen tutkusunun kaynağı müzik ve şiirin kavuşmasının verdiği coşkudur… “Şiirsiz hayat düşünemiyorum” diyen Sezen, pop müziğin yolunu aydınlatan güçlü bir ışık olmuştur…
Güfte”nin çakmasına “şarkı sözü” denir. Güfte, müzik eşliğinde söylenen şiir demektir; şarkı sözü hazır beste için üretilmiş ucuz söz kümesi… Şarkı sözü, şiirden “pop kültürü” çağında uzaklaştı. Oysa, ikiz kardeş olarak doğan ve gelişen şiirle müzik daima birbirinin gölgesinde yaşadı. Bir şeyin “sayesinde” olmak; olumlu bir anlam taşır; “saye” gölge demektir. Şiir müziğin; müzik şiirin sayesinde yaşayakaldı. Yunus nefesleri de, Köroğlu koçaklamaları da, Karacaoğlan güzellemeleri de, Nedim şarkıları da, Fuzûlî gazelleri de müzik sayesinde zirveye ulaştı. Pop kültürü, ucuzluk demektir. Pop müziğin şarkı sözleri de bu ucuzluğa maruz kaldı. Bu ayağa düşürülmeye karşı duran Barış Manço, Cem Karaca gibi ustaları Sezen takip etti; güfteyi “şarkı sözü”nden “güfte”ye yükselterek ikiz kardeşleri yeniden buluşturdu. Üç kuşağın Sezen tutkusunun kaynağı müzik ve şiirin kavuşmasının verdiği coşkudur… “Şiirsiz hayat düşünemiyorum” diyen Sezen, pop müziğin yolunu aydınlatan güçlü bir ışık olmuştur…