Mayıs 1999'da Makedonya semalarının altında bir gecede kurulan dev çadırkentte barınan çaresiz insanlar, ne ekmeğin ne de suyun peşindeydi; bütün istedikleri cep telefonu olan birileriydi. Sadece, Kosova kaosunda kaybolan çocuklarıyla yakınlarının yerini öğrenmek istiyorlardı.
Savaş uzmanı Anthony Cordesman'ın belirttiği gibi, Modern savaşların öğrettiği şeylerden birisi, savaşa diyemeyeceksek, yurtlarından sürülen yaralanıp sakat kalan ya da ölen, üstlerinde ölüm silahlarının denendiği bir kobaya çevrilen bunca insanın gördüğü zulme ve çektiği acıya ne ad vereceğiz?
Bağdat'ın bombalanması artık ışık gösterisine benzeyen bir savaş türünün ilk örneğiyse ve Irak kuvvetlerinin, yüzyıllardan beri ilk defa karaya inmediği, göğüs göğüse muharebenin ya da çıkarma harekatı gibi çılgınlıkların olmadığı, disketlerdeki bilgilerin mühimmat ve cephane stoğundan daha belirleyici hale geldiği, sıradan erkeklerin, kadınların ve çocukların başına gelenler dışında her şeyin, ama hakikaten her şeyin ekrandan yürütüldüğü ilk savaştır; yani, ilk ve gerçek sanal savaştır.
On yıldan beri acı ve nefret tüten Balkanlar'ı karış karış gezen, gerek savaşta gerekse diplomaside etkisi olan ilk isimlerle sürekli temas halindeki Ignatieff, BBC'nin Future War projenin bir parçası olarak hazırladığı bu kitapta, tam da bu soruya cevap arıyor.
Mayıs 1999'da Makedonya semalarının altında bir gecede kurulan dev çadırkentte barınan çaresiz insanlar, ne ekmeğin ne de suyun peşindeydi; bütün istedikleri cep telefonu olan birileriydi. Sadece, Kosova kaosunda kaybolan çocuklarıyla yakınlarının yerini öğrenmek istiyorlardı.
Savaş uzmanı Anthony Cordesman'ın belirttiği gibi, Modern savaşların öğrettiği şeylerden birisi, savaşa diyemeyeceksek, yurtlarından sürülen yaralanıp sakat kalan ya da ölen, üstlerinde ölüm silahlarının denendiği bir kobaya çevrilen bunca insanın gördüğü zulme ve çektiği acıya ne ad vereceğiz?
Bağdat'ın bombalanması artık ışık gösterisine benzeyen bir savaş türünün ilk örneğiyse ve Irak kuvvetlerinin, yüzyıllardan beri ilk defa karaya inmediği, göğüs göğüse muharebenin ya da çıkarma harekatı gibi çılgınlıkların olmadığı, disketlerdeki bilgilerin mühimmat ve cephane stoğundan daha belirleyici hale geldiği, sıradan erkeklerin, kadınların ve çocukların başına gelenler dışında her şeyin, ama hakikaten her şeyin ekrandan yürütüldüğü ilk savaştır; yani, ilk ve gerçek sanal savaştır.
On yıldan beri acı ve nefret tüten Balkanlar'ı karış karış gezen, gerek savaşta gerekse diplomaside etkisi olan ilk isimlerle sürekli temas halindeki Ignatieff, BBC'nin Future War projenin bir parçası olarak hazırladığı bu kitapta, tam da bu soruya cevap arıyor.