Mehmet Ergüven ile söyleşi; Fatma Tülin; Burak Kabadayı; Elgiz Müzesi;
Elif Ayiter'in “Entre chien le loup” projesi ve sanatın birçok konusu Mayıs-Haziran 2017 sayısında.
Liman nereye açılır?
Sanatçı Huo Rf, İstanbul Modern'de açılan “Liman” sergisini değerlendirdi.
Kavramsal Sanatta Dikkat Çekici Bir Dinamizm: Burak Kabadayı
Sanat ve kavram ilişkilerini irdeleyen çalışmalarıyla son dönemin dikkat çeken genç sanatçılarından Burak Kabadayı hakkında yazıyı Kültigin Kağan Akbulut kaleme aldı.
Mehmet Ergüven: Müziğin Renginden, Yazının Sesine
Nazlı Pektaş'ın hazırladığı ve Türkiye'de sanata, kültüre emeği geçmiş önemli isimlerle buluşmalardan oluşan “Bellek/Emek” dizisinin bu sayıdaki konuğu yazar ve sahne yönetmeni Mehmet Ergüven oldu.
Fatma Tülin: “Yüzler, Fısıltılar”
Doç. Dr. Burcu Pelvanoğlu ressam Fatma Tülin'in “Yüzler, Fısıltılar” sergisini, sanatçının çalışmalarını geçmişten bugüne bağlayarak değerlendirdi.
Elgiz Müzesi: Koleksiyondan Müzeye Çağdaş Sanat İçin Kayıtlar
Bir ailenin kültürel birikimini, hayatla, sanatla özenli ve dinamik ilişkisini yansıtan Sevda-Can Elgiz çağdaş sanat koleksiyonunu ve müzesini Nazlı Pektaş kaleme aldı.
İsmet Doğan: Sanatın Tehlikesi
İsmet Doğan'ın “Melez Anlatılar/Ben Bir Bedenim” isimli sergisi vesilesiyle Can Batukan sanatçıyı ve eserlerini dünden bugüne felsefi ve edebi bir bakışla yorumladı.
Dila Kabakcı ile söyleşi: Artfactory ve “Bedende Dualite” sergisi
Dila Kabakcı ile söyleşinin ana hatları sanat eserleri depolama ve sergileme merkezi Artfactory ve bu yapının içinde, Mustafa Taviloğlu Koleksiyonu'ndan bir seçkiyle hazırladığı “Bedende Dualite” sergisi oldu.
Fragmentation dizisi no 29: Elif Ayiter
Sanat Dünyamız'ın Necmi Sönmez küratörlüğünde süregelen fragmentation dizisinin bu sayıdaki konuğu Elif Ayiter oldu. Sönmez'in yazdığı gibi “Fransızcada gündüzle gece, gün ile karanlık arasındaki anları tanımlamak için kullanılan Entre chien et loup tabiri, sanatçının projesinde kullandığı avatar figürleri, metinler, şiirler, Ayiter'in projesinde çok katmanlı bir kurgu geliştirdiğini ortaya çıkarıyor. Derginin iki sayfasını kapsayan yedi kompozisyonun yorumlanabilmesi için, sanatçının birbiri içinde eriterek organikleştirmeyi başardığı katmanlara dikkatle bakmak gerekiyor. Ayiter'in kompozisyonlarındaki resimsel elemanlar, gerçek dünyaya ait manzaraların, fotoğrafların, sanal figürlerin, tarihi botanik gravürleriyle birlikte harmanlanmasından oluşan bütüncül bir etkiye sahip.
Her daim karşımıza çıkan avatarlar, hem vücutsal özellikleri, hem de giysileriyle sanatçının kurgu dünyasının ayrıcalıklı yapısını ortaya koyuyorlar.”
Mehmet Güler'in Resimlerindeki Görsel İmgeler
Gültekin Emre, ressam Mehmet Güler'in şairlere dayandırdığı resimlerini yorumladı.
Orhan Peker'den Mustafa Pilevneli'ye “Vay benim kırık kalbim”
Ömer Faruk Şerifoğlu,resim tarihimizin önemli isimlerinden Orhan Peker'in sanat aşkını veiki sanatçı arasındaki diyaloğu;arkadaşı ressam Mustafa
Pilevneli'ye gönderdiği mektuplar vePilevneli'nin tanıklığı ilekaleme aldı.
Bir şiirden duvar fotoğraflarına ve dijital grafitilere: Ediz Evrenos
Ediz Evrenos, Ahmet Güntan'ın henüz yayımlanmamış “hitaplar.” kitabından “dübele hitap.” şiiri için yaptığı dijital illüstrasyonları, çektiği duvar fotoğraflarına stensil grafitiler şeklinde uyarladı.
İstanbul dolayımı: Sedat Pakay'ın “James Baldwin: From Another Place” belgeseli
Oktay Orhun, 2016'da kaybettiğimiz fotoğrafçı Sedat Pakay'ın yazar Baldwin'i İstanbul'da filme çektiği “James Baldwin: From Another Place” belgeselini ve çağrışımlarını kaleme aldı.
Recep Süğlün Salvador Dalí'nin ünlü sürrealist resmi Belleğin Azmi'ni yorumladı.
Mehmet Ergüven ile söyleşi; Fatma Tülin; Burak Kabadayı; Elgiz Müzesi;
Elif Ayiter'in “Entre chien le loup” projesi ve sanatın birçok konusu Mayıs-Haziran 2017 sayısında.
Liman nereye açılır?
Sanatçı Huo Rf, İstanbul Modern'de açılan “Liman” sergisini değerlendirdi.
Kavramsal Sanatta Dikkat Çekici Bir Dinamizm: Burak Kabadayı
Sanat ve kavram ilişkilerini irdeleyen çalışmalarıyla son dönemin dikkat çeken genç sanatçılarından Burak Kabadayı hakkında yazıyı Kültigin Kağan Akbulut kaleme aldı.
Mehmet Ergüven: Müziğin Renginden, Yazının Sesine
Nazlı Pektaş'ın hazırladığı ve Türkiye'de sanata, kültüre emeği geçmiş önemli isimlerle buluşmalardan oluşan “Bellek/Emek” dizisinin bu sayıdaki konuğu yazar ve sahne yönetmeni Mehmet Ergüven oldu.
Fatma Tülin: “Yüzler, Fısıltılar”
Doç. Dr. Burcu Pelvanoğlu ressam Fatma Tülin'in “Yüzler, Fısıltılar” sergisini, sanatçının çalışmalarını geçmişten bugüne bağlayarak değerlendirdi.
Elgiz Müzesi: Koleksiyondan Müzeye Çağdaş Sanat İçin Kayıtlar
Bir ailenin kültürel birikimini, hayatla, sanatla özenli ve dinamik ilişkisini yansıtan Sevda-Can Elgiz çağdaş sanat koleksiyonunu ve müzesini Nazlı Pektaş kaleme aldı.
İsmet Doğan: Sanatın Tehlikesi
İsmet Doğan'ın “Melez Anlatılar/Ben Bir Bedenim” isimli sergisi vesilesiyle Can Batukan sanatçıyı ve eserlerini dünden bugüne felsefi ve edebi bir bakışla yorumladı.
Dila Kabakcı ile söyleşi: Artfactory ve “Bedende Dualite” sergisi
Dila Kabakcı ile söyleşinin ana hatları sanat eserleri depolama ve sergileme merkezi Artfactory ve bu yapının içinde, Mustafa Taviloğlu Koleksiyonu'ndan bir seçkiyle hazırladığı “Bedende Dualite” sergisi oldu.
Fragmentation dizisi no 29: Elif Ayiter
Sanat Dünyamız'ın Necmi Sönmez küratörlüğünde süregelen fragmentation dizisinin bu sayıdaki konuğu Elif Ayiter oldu. Sönmez'in yazdığı gibi “Fransızcada gündüzle gece, gün ile karanlık arasındaki anları tanımlamak için kullanılan Entre chien et loup tabiri, sanatçının projesinde kullandığı avatar figürleri, metinler, şiirler, Ayiter'in projesinde çok katmanlı bir kurgu geliştirdiğini ortaya çıkarıyor. Derginin iki sayfasını kapsayan yedi kompozisyonun yorumlanabilmesi için, sanatçının birbiri içinde eriterek organikleştirmeyi başardığı katmanlara dikkatle bakmak gerekiyor. Ayiter'in kompozisyonlarındaki resimsel elemanlar, gerçek dünyaya ait manzaraların, fotoğrafların, sanal figürlerin, tarihi botanik gravürleriyle birlikte harmanlanmasından oluşan bütüncül bir etkiye sahip.
Her daim karşımıza çıkan avatarlar, hem vücutsal özellikleri, hem de giysileriyle sanatçının kurgu dünyasının ayrıcalıklı yapısını ortaya koyuyorlar.”
Mehmet Güler'in Resimlerindeki Görsel İmgeler
Gültekin Emre, ressam Mehmet Güler'in şairlere dayandırdığı resimlerini yorumladı.
Orhan Peker'den Mustafa Pilevneli'ye “Vay benim kırık kalbim”
Ömer Faruk Şerifoğlu,resim tarihimizin önemli isimlerinden Orhan Peker'in sanat aşkını veiki sanatçı arasındaki diyaloğu;arkadaşı ressam Mustafa
Pilevneli'ye gönderdiği mektuplar vePilevneli'nin tanıklığı ilekaleme aldı.
Bir şiirden duvar fotoğraflarına ve dijital grafitilere: Ediz Evrenos
Ediz Evrenos, Ahmet Güntan'ın henüz yayımlanmamış “hitaplar.” kitabından “dübele hitap.” şiiri için yaptığı dijital illüstrasyonları, çektiği duvar fotoğraflarına stensil grafitiler şeklinde uyarladı.
İstanbul dolayımı: Sedat Pakay'ın “James Baldwin: From Another Place” belgeseli
Oktay Orhun, 2016'da kaybettiğimiz fotoğrafçı Sedat Pakay'ın yazar Baldwin'i İstanbul'da filme çektiği “James Baldwin: From Another Place” belgeselini ve çağrışımlarını kaleme aldı.
Recep Süğlün Salvador Dalí'nin ünlü sürrealist resmi Belleğin Azmi'ni yorumladı.