Sanat Dünyamız, hareketli sanat gündeminin nabzını tutuyor.
Sanat Dünyamız'ın Eylül-Ekim 2019 sayısı, sonbaharla birlikte hareketlenen sanat dünyasını sayfalarına taşıyor. 16. İstanbul Bienali'nin küratörü Nicolas Bourriaud, Sinopale 7'nin küratörleri Aslı Seven ve Mona Mahall söyleşilerde iki bienali anlatıyorlar. Yeni binasına taşınan Arter ise Melih Fereli'nin anlatımıyla dergi sayfalarında yer alıyor. Dergide ayrıca eylül ve ekim aylarında İstanbul'da sergileri izlenebilecek İrem Tok, Kerem Ozan Bayraktar, Avni Lifij ve Altan Gürman'la birlikte Tate Britain sergisiyle gündeme gelen William Blake'in sanatı detaylarıyla inceleniyor.
Nicolas Bourriaud ile Antroposen ve Sanatın Yöntemleri
16. İstanbul Bienali bu yıl “Yedinci Kıta” başlığı altında 14 Eylül– 10 Kasım 2019 tarihleri arasında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi İstanbul Resim ve Heykel Müzesi, Pera Müzesi ve Büyükada'da 26 ülkeden 50'den fazla sanatçıyı ağırlayacak. Bienalin odak noktası Antroposen'in neler içerdiğini, etkilerinin sanatla ilişkisini, sosyolog ve sanat tarihçisi Pelin Tan, 16. İstanbul Bienali küratörü akademisyen Nicolas Bourriaud ile bir söyleşi gerçekleştirildi.
Yeni Müzeye Doğru: Melih Fereli'yle Arter Üzerine
Eleştirmen Fırat Arapoğlu, 9 Eylül'de Dolapdere'deki yeni binasının kapılarını açacak olan İstanbul'un yeni müzesi Arter'i, Melih Fereli ile konuştu.
İçten Yanmalı Motor
Sanatçı Kerem Ozan Bayraktar, 5 Eylül – 12 Ekim 2019 arasında sürecek Kevser Güler küratörlüğündeki “Kayalar ve Rüzgârlar, Mikroplar ve Kelimeler” başlıklı kişisel sergisi vesilesiyle, İçten Yanmalı Motor adlı çalışmasını Sanat Dünyamız'la paylaştı.
Yersizyüzsüz: ‘Var-İçinde-Yok-Portre' ya da ‘Kapitone'nin Paradoksu
Arter, 1976 yılında hayatını kaybeden sanatçı Altan Gürman'ın retrospektif sergisiyle izleyicileri buluşturuyor. Sanat tarihçisi Nermin Saybaşılı kapsamlı bir yazıyla Gürman'ın pratiğine dair bir bakış sundu.
Bir Düşün İçinde
Sanat tarihçisi Ali Kayaalp, Sabancı Üniversitesi Sakıp Sabancı Müzesi'nde Ekim 2019 tarihinde açılacak olan “Avni Lifij Sergisi” bağlamında, ressamın hayatını ve sanat tarihindeki yerini yazdı.
Sinopale 7: Burada ve Nerede / Yerin Politikası
Yedinci kez düzenlenen Sinop Bienali nam-ı diğer Sinopale'nin bu yılki küratörleri Mona Mahall ve Aslı Serbest, Mine Kaplangı'ya bienali anlattılar.
Bir Yanardağ'ın Kenarında, Rüzgârın Karşısında veya Kıyıda
Sanatçı ve küratör Borga Kantürk, İrem Tok'un Pilot Galeri'de 6 Eylül'de açılacak 15 ekim 2019 tarihine dek sürecek “Close up” isimli sergisi vesilesiyle sanatçının pratiğine dair kapsamlı bir inceleme yazısı kaleme aldı.
Sanatta Yeni Olanın Gündelik Varoluşu
“Deneyim Şapkaları”nda bu kez Süreyyya Evren, sanat dünyasının ve sanat yazınının odaklarından ‘yeni'nin peşinden gidiyor ve yeni olanın özneyle ilişki kurma biçimlerine bakıyor.
Uşun Tükel ile Sanatın Dili
Nazlı Pektaş, “Bellek /Emek” serisinin bu söyleşisinde İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü'nden Prof. Dr. Uşun Tükel'i konuk ediyor.
William Blake: Radikal ve Asi Bir Hayalci
Tate Britain, 1757-1827 yılları arasında yaşamış çok yönlü sanatçı ve şair William Blake'i, sanatçının yaşarken gerçekleştiremediği eserlerini dijital imkânlarla sergileyen bir gösterimle sunuyor. Bu sergi, Blake'i görülmesini istediği gibi gösteriyor. Uras kızıl da Blake'in özgün bakışını inceledi.
Nesneler ve Hileli Anlamlar: Cem Örgen
Kültigin Kağan Akbulut bu sayıda genç sanatçıları konuk ettiği köşesinde tasarım ve kavramsal sanat arasında bir bağ kuran ve ilk kişisel sergisi “Bir Sonraki Kan Sadece Tazedir”i poşe'de sergileyen Cem Örgen'i ağırlıyor.
SALT Araştırma
“Sanat Kütüphaneleri” serisinde bu kez SALT'ın Kütüphane ve Arşiv Yönetmeni Sezin Romi, koleksiyonu, kütüphanenin sağladığı kaynakları ve araştırma süreçlerini detaylarıyla açıklıyor.
İlginç zamanlara
Dünyanın en önemli sanat etkinliklerinden bir tanesi kabul edilen, 8 Mayıs'ta açılan ve 24 Kasım'a dek sürecek olan 58'inci Venedik Bienali Sanat Sergisi'nın ekseni, anlam, temsil, dualite üzerinden ilerliyor ve zamanımızın ilginçliklerine bakıyor. Bu sayıda “iz” bölümünde bu büyük bienalden kalan etki yer alıyor.
Sanat Dünyamız, hareketli sanat gündeminin nabzını tutuyor.
Sanat Dünyamız'ın Eylül-Ekim 2019 sayısı, sonbaharla birlikte hareketlenen sanat dünyasını sayfalarına taşıyor. 16. İstanbul Bienali'nin küratörü Nicolas Bourriaud, Sinopale 7'nin küratörleri Aslı Seven ve Mona Mahall söyleşilerde iki bienali anlatıyorlar. Yeni binasına taşınan Arter ise Melih Fereli'nin anlatımıyla dergi sayfalarında yer alıyor. Dergide ayrıca eylül ve ekim aylarında İstanbul'da sergileri izlenebilecek İrem Tok, Kerem Ozan Bayraktar, Avni Lifij ve Altan Gürman'la birlikte Tate Britain sergisiyle gündeme gelen William Blake'in sanatı detaylarıyla inceleniyor.
Nicolas Bourriaud ile Antroposen ve Sanatın Yöntemleri
16. İstanbul Bienali bu yıl “Yedinci Kıta” başlığı altında 14 Eylül– 10 Kasım 2019 tarihleri arasında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi İstanbul Resim ve Heykel Müzesi, Pera Müzesi ve Büyükada'da 26 ülkeden 50'den fazla sanatçıyı ağırlayacak. Bienalin odak noktası Antroposen'in neler içerdiğini, etkilerinin sanatla ilişkisini, sosyolog ve sanat tarihçisi Pelin Tan, 16. İstanbul Bienali küratörü akademisyen Nicolas Bourriaud ile bir söyleşi gerçekleştirildi.
Yeni Müzeye Doğru: Melih Fereli'yle Arter Üzerine
Eleştirmen Fırat Arapoğlu, 9 Eylül'de Dolapdere'deki yeni binasının kapılarını açacak olan İstanbul'un yeni müzesi Arter'i, Melih Fereli ile konuştu.
İçten Yanmalı Motor
Sanatçı Kerem Ozan Bayraktar, 5 Eylül – 12 Ekim 2019 arasında sürecek Kevser Güler küratörlüğündeki “Kayalar ve Rüzgârlar, Mikroplar ve Kelimeler” başlıklı kişisel sergisi vesilesiyle, İçten Yanmalı Motor adlı çalışmasını Sanat Dünyamız'la paylaştı.
Yersizyüzsüz: ‘Var-İçinde-Yok-Portre' ya da ‘Kapitone'nin Paradoksu
Arter, 1976 yılında hayatını kaybeden sanatçı Altan Gürman'ın retrospektif sergisiyle izleyicileri buluşturuyor. Sanat tarihçisi Nermin Saybaşılı kapsamlı bir yazıyla Gürman'ın pratiğine dair bir bakış sundu.
Bir Düşün İçinde
Sanat tarihçisi Ali Kayaalp, Sabancı Üniversitesi Sakıp Sabancı Müzesi'nde Ekim 2019 tarihinde açılacak olan “Avni Lifij Sergisi” bağlamında, ressamın hayatını ve sanat tarihindeki yerini yazdı.
Sinopale 7: Burada ve Nerede / Yerin Politikası
Yedinci kez düzenlenen Sinop Bienali nam-ı diğer Sinopale'nin bu yılki küratörleri Mona Mahall ve Aslı Serbest, Mine Kaplangı'ya bienali anlattılar.
Bir Yanardağ'ın Kenarında, Rüzgârın Karşısında veya Kıyıda
Sanatçı ve küratör Borga Kantürk, İrem Tok'un Pilot Galeri'de 6 Eylül'de açılacak 15 ekim 2019 tarihine dek sürecek “Close up” isimli sergisi vesilesiyle sanatçının pratiğine dair kapsamlı bir inceleme yazısı kaleme aldı.
Sanatta Yeni Olanın Gündelik Varoluşu
“Deneyim Şapkaları”nda bu kez Süreyyya Evren, sanat dünyasının ve sanat yazınının odaklarından ‘yeni'nin peşinden gidiyor ve yeni olanın özneyle ilişki kurma biçimlerine bakıyor.
Uşun Tükel ile Sanatın Dili
Nazlı Pektaş, “Bellek /Emek” serisinin bu söyleşisinde İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü'nden Prof. Dr. Uşun Tükel'i konuk ediyor.
William Blake: Radikal ve Asi Bir Hayalci
Tate Britain, 1757-1827 yılları arasında yaşamış çok yönlü sanatçı ve şair William Blake'i, sanatçının yaşarken gerçekleştiremediği eserlerini dijital imkânlarla sergileyen bir gösterimle sunuyor. Bu sergi, Blake'i görülmesini istediği gibi gösteriyor. Uras kızıl da Blake'in özgün bakışını inceledi.
Nesneler ve Hileli Anlamlar: Cem Örgen
Kültigin Kağan Akbulut bu sayıda genç sanatçıları konuk ettiği köşesinde tasarım ve kavramsal sanat arasında bir bağ kuran ve ilk kişisel sergisi “Bir Sonraki Kan Sadece Tazedir”i poşe'de sergileyen Cem Örgen'i ağırlıyor.
SALT Araştırma
“Sanat Kütüphaneleri” serisinde bu kez SALT'ın Kütüphane ve Arşiv Yönetmeni Sezin Romi, koleksiyonu, kütüphanenin sağladığı kaynakları ve araştırma süreçlerini detaylarıyla açıklıyor.
İlginç zamanlara
Dünyanın en önemli sanat etkinliklerinden bir tanesi kabul edilen, 8 Mayıs'ta açılan ve 24 Kasım'a dek sürecek olan 58'inci Venedik Bienali Sanat Sergisi'nın ekseni, anlam, temsil, dualite üzerinden ilerliyor ve zamanımızın ilginçliklerine bakıyor. Bu sayıda “iz” bölümünde bu büyük bienalden kalan etki yer alıyor.