Seçkide; son elli yıldan fazladır gündemde tutulmaya çalışılan ünlü Sonlar Teorileri ile Sanatın Sonu iddiaları tartışılıyor!
Başta, bölgemiz Ortadoğu olmak üzere bütün dünya, hızla yeni bir parçalanma ve yeniden saflaşma sürecine zorlanıyor. İçerisinde Türkiyenin de bulunduğu bölge askeri, ekonomik, siyasi, ideolojik ve kültürel olarak bir yandan ulus devletin sonu geldi iddia edilerek, öte yandan ise yeni ve kukla ulus devletler oluşturulması bağlamında yeni bir düzenleme için adım adım işgal edilerek yeniden düzenlenmeye çalışılıyor. Bunun için, bir yandan bütün bilgi kaynaklarına, düşünceye, sanata, kültüre vb. müdahale ediliyor; bir yandan da adı Büyük Ortadoğu Projesi olarak deklare edilen bir büyük projeye göre ülkemiz Türkiye de dahil var olan devletler parçalanıyor ve daha şimdiden olası devletlerin tasarlanan haritaları yayımlanıyor.
Peki bu bağlamda Felsefe ve Sanat alanlarında neler olmaktadır? Düşünür ve sanatçı, düşünce ve sanat yapıtı hangi pozisyonlar arasında devinmektedir?
Sanatçının Atölyesi seçkisinin 2. Sayısında, esas olarak ABD ve AB kaynaklı bir umutsuzluk ve teslim alma programı olarak ileri sürülen ve söz konusu siyasi projelerin ideolojik zemini olarak duran post sanat ve sanatın sonu yönündeki sözde teorik iddialar ile geliştirilen karşı görüşler ele alınıyor. Konuyu sanat yazarı ve Tv Proğram yapımcısı Zafer E. Bilgin, Şair Hüseyin Haydar, Sanatçılar Ekrem Kahraman ve İrfan Okan, müzikçi Prof. Dr. Sarper Özsan, Film yönetmeni Halit Refiğ tartışıyorlar; Prof. Dr. Orhan Arıoğul ve Prof. Dr. Metin Durgut, sanatçı Yavuz Tanyeli, sanat eleştirmeni ve yazarı Prof. Dr. Kaya Özsezgin, Prof. Dr. Mustafa DURAK, Eskişehir Anadolu Üniversitesi öğretim üyesi Faruk Atalayer, araştırmacı yazar Mehmet Ulusoy konuyla ilgili yazıları ile Alman düşünür Friedrich Hegel, Amerikalı sanat felsefecisi Arthur C. Danto ve Fransız şair Paul Valéryden çeviriler yer alıyor..
Seçkide; Leo Tolstoyun yaşarken yazmaya başladığı fakat ölümü üzerine yarım kalan Karanlıkta Bir Işık adlı oyununa Stefan Zweigin yazmış olduğu Tanrıya Sığınış başlıklı ek bölümü de bir büyük, onurlu, bağımsız, gerçek bir edebiyatçının trajik ama doğal sonuna, ölümüne tanıklık belgesi olduğu ve bazı büyük anlatıları yeniden hatırlatacağı temennisiyle aktarılarak yayımlanıyor.
Ayrıca; Hanefi Yeter atölyesinde Zafer E. Bilgin, Hanefi Yeter, Yunus Tonkuş, Ekrem Kahraman, İbrahim Çiftçioğlu, İrfan Okan ve Barış Sarıbaşın Sanatta Etkilenme, Dönüştürme, Yaratıcılık, Özgünlük, Yenilik, Kopya, Taklit vb. Üzerine gerçekleştirdikleri tartışmanın ilk bölümü de yayımlanıyor.
Seçkinin başyazısında belirtildiğine göre; seçki ilgili çevrelerde olağanüstü bir ilgiyle karşılanmasının yanı sıra bir iyi haberin de Almanyadan, bizzat seçkinin ilk sayısının ana konularından birisi olan Fernando Boterodan geldiği yönünde. Seçkide konuyla ilgili fotoğraflar da yer alıyor.
Seçkide; son elli yıldan fazladır gündemde tutulmaya çalışılan ünlü Sonlar Teorileri ile Sanatın Sonu iddiaları tartışılıyor!
Başta, bölgemiz Ortadoğu olmak üzere bütün dünya, hızla yeni bir parçalanma ve yeniden saflaşma sürecine zorlanıyor. İçerisinde Türkiyenin de bulunduğu bölge askeri, ekonomik, siyasi, ideolojik ve kültürel olarak bir yandan ulus devletin sonu geldi iddia edilerek, öte yandan ise yeni ve kukla ulus devletler oluşturulması bağlamında yeni bir düzenleme için adım adım işgal edilerek yeniden düzenlenmeye çalışılıyor. Bunun için, bir yandan bütün bilgi kaynaklarına, düşünceye, sanata, kültüre vb. müdahale ediliyor; bir yandan da adı Büyük Ortadoğu Projesi olarak deklare edilen bir büyük projeye göre ülkemiz Türkiye de dahil var olan devletler parçalanıyor ve daha şimdiden olası devletlerin tasarlanan haritaları yayımlanıyor.
Peki bu bağlamda Felsefe ve Sanat alanlarında neler olmaktadır? Düşünür ve sanatçı, düşünce ve sanat yapıtı hangi pozisyonlar arasında devinmektedir?
Sanatçının Atölyesi seçkisinin 2. Sayısında, esas olarak ABD ve AB kaynaklı bir umutsuzluk ve teslim alma programı olarak ileri sürülen ve söz konusu siyasi projelerin ideolojik zemini olarak duran post sanat ve sanatın sonu yönündeki sözde teorik iddialar ile geliştirilen karşı görüşler ele alınıyor. Konuyu sanat yazarı ve Tv Proğram yapımcısı Zafer E. Bilgin, Şair Hüseyin Haydar, Sanatçılar Ekrem Kahraman ve İrfan Okan, müzikçi Prof. Dr. Sarper Özsan, Film yönetmeni Halit Refiğ tartışıyorlar; Prof. Dr. Orhan Arıoğul ve Prof. Dr. Metin Durgut, sanatçı Yavuz Tanyeli, sanat eleştirmeni ve yazarı Prof. Dr. Kaya Özsezgin, Prof. Dr. Mustafa DURAK, Eskişehir Anadolu Üniversitesi öğretim üyesi Faruk Atalayer, araştırmacı yazar Mehmet Ulusoy konuyla ilgili yazıları ile Alman düşünür Friedrich Hegel, Amerikalı sanat felsefecisi Arthur C. Danto ve Fransız şair Paul Valéryden çeviriler yer alıyor..
Seçkide; Leo Tolstoyun yaşarken yazmaya başladığı fakat ölümü üzerine yarım kalan Karanlıkta Bir Işık adlı oyununa Stefan Zweigin yazmış olduğu Tanrıya Sığınış başlıklı ek bölümü de bir büyük, onurlu, bağımsız, gerçek bir edebiyatçının trajik ama doğal sonuna, ölümüne tanıklık belgesi olduğu ve bazı büyük anlatıları yeniden hatırlatacağı temennisiyle aktarılarak yayımlanıyor.
Ayrıca; Hanefi Yeter atölyesinde Zafer E. Bilgin, Hanefi Yeter, Yunus Tonkuş, Ekrem Kahraman, İbrahim Çiftçioğlu, İrfan Okan ve Barış Sarıbaşın Sanatta Etkilenme, Dönüştürme, Yaratıcılık, Özgünlük, Yenilik, Kopya, Taklit vb. Üzerine gerçekleştirdikleri tartışmanın ilk bölümü de yayımlanıyor.
Seçkinin başyazısında belirtildiğine göre; seçki ilgili çevrelerde olağanüstü bir ilgiyle karşılanmasının yanı sıra bir iyi haberin de Almanyadan, bizzat seçkinin ilk sayısının ana konularından birisi olan Fernando Boterodan geldiği yönünde. Seçkide konuyla ilgili fotoğraflar da yer alıyor.