Tradisyonel okulun çalışmalarını izleyenler, Ananda K. Coomaraswamy ismine aşinadırlar. Bu alandaki hemen her çalışmada, ona ve eserlerine dair atıflara rastlanır. Çünkü, tradisyonel okulun en önemli temsilcilerinden biridir yazar.
Elinizdeki kitap, bu ünlü ismin, Şark estetik teorisine dair yetkin bir açıklamasını sunuyor. Ve bunu yaparken, "Doğu ve Batı görüşlerini koordine eden genel bir temel" ortaya koymayı amaçlıyor. Asya-Avrupa ikilemine dikkat çekiyor yazar. Ve "Asya kendisi olarak kalır"ken, "öz yerine zahire yönelen" Avrupa'nın bu yüzden birlik yönünde düşünmesinin ve Asya'yı anlamasının zorlaştığını vurguluyor.
Sanatın Tabiatındaki Başkalaşım, bu çerçevede gelişen bir eser. Esasen Hint ve kısmen de Çin kaynaklarına dayanan ufuk açıcı bir çalışma. Ve Coomaraswamy'nin Türkçe'deki ilk kitabı.
Tradisyonel okulun çalışmalarını izleyenler, Ananda K. Coomaraswamy ismine aşinadırlar. Bu alandaki hemen her çalışmada, ona ve eserlerine dair atıflara rastlanır. Çünkü, tradisyonel okulun en önemli temsilcilerinden biridir yazar.
Elinizdeki kitap, bu ünlü ismin, Şark estetik teorisine dair yetkin bir açıklamasını sunuyor. Ve bunu yaparken, "Doğu ve Batı görüşlerini koordine eden genel bir temel" ortaya koymayı amaçlıyor. Asya-Avrupa ikilemine dikkat çekiyor yazar. Ve "Asya kendisi olarak kalır"ken, "öz yerine zahire yönelen" Avrupa'nın bu yüzden birlik yönünde düşünmesinin ve Asya'yı anlamasının zorlaştığını vurguluyor.
Sanatın Tabiatındaki Başkalaşım, bu çerçevede gelişen bir eser. Esasen Hint ve kısmen de Çin kaynaklarına dayanan ufuk açıcı bir çalışma. Ve Coomaraswamy'nin Türkçe'deki ilk kitabı.