“Efsanelerin İcra Bağlamı ve İşlevleri/Şanlıurfa Efsaneleri” adlı bu çalışma, insanlık tarihi boyunca bireyin kendini, toplumu, dünyayı anlama ve anlamlandırma faaliyetine ve bu uğraş yolunda oluşan zihnî katara eklemlenme çabasıyla oluşturulmuştur. Şüphesiz bu eser -bu katara dahil olma yolunda- Nemrut'un kesif ateşine ağzındaki su damlasıyla mukabele eden karıncanın acizliğiyle maluldür. Ancak aynı efsanedeki taraf olma iddiasının da takipçisidir.
Şanlıurfa'da, “Hele acığ otur lo, siye bi heket aynadam” diye başlayan ve icrayla beraber sizi başka diyarlara sürükleyen anlatı kültürü ve bu kültürün en önemli mahsullerinden olan efsaneler, bu eserin odak noktasını oluşturmaktadır. Okuyucu eser boyunca Şanlıurfa'da anlatılan efsanelerin yanı sıra yöre efsanelerinin yeşermesine zemin hazırlayan sosyokültürel ortamlara dair ipuçları bulacaktır. Bu itibarla kitap, yöredeki anlatı kültürünün anlatıcı/icracı, dinleyici, zaman, mekân gibi unsurlar üzerinden betimlenmesini de hedeflemektedir.
“Efsanelerin İcra Bağlamı ve İşlevleri/Şanlıurfa Efsaneleri” adlı bu çalışma, insanlık tarihi boyunca bireyin kendini, toplumu, dünyayı anlama ve anlamlandırma faaliyetine ve bu uğraş yolunda oluşan zihnî katara eklemlenme çabasıyla oluşturulmuştur. Şüphesiz bu eser -bu katara dahil olma yolunda- Nemrut'un kesif ateşine ağzındaki su damlasıyla mukabele eden karıncanın acizliğiyle maluldür. Ancak aynı efsanedeki taraf olma iddiasının da takipçisidir.
Şanlıurfa'da, “Hele acığ otur lo, siye bi heket aynadam” diye başlayan ve icrayla beraber sizi başka diyarlara sürükleyen anlatı kültürü ve bu kültürün en önemli mahsullerinden olan efsaneler, bu eserin odak noktasını oluşturmaktadır. Okuyucu eser boyunca Şanlıurfa'da anlatılan efsanelerin yanı sıra yöre efsanelerinin yeşermesine zemin hazırlayan sosyokültürel ortamlara dair ipuçları bulacaktır. Bu itibarla kitap, yöredeki anlatı kültürünün anlatıcı/icracı, dinleyici, zaman, mekân gibi unsurlar üzerinden betimlenmesini de hedeflemektedir.