Alman edebiyatında, Kunstmarchen (sanat masalı) anlatımı ilk Ludwig Tieck ile (1773-1853) başlar. Bu alanda ilk yapıtı da Der Blonde Eckbert (Sarışın Eckbert) dir. Doğaüstü, cinli perili olayları, iyi yürekli şovalyeyi, korkunç ve karmaşık ormanlık içinde çırpınışını romantik bir dille anlatır. Her seferinde değişik, korkunç bir şekle dönüşen tek samimi arkadaşı Walter, onun Bertha ile sakin ve mutlu yaşamını alt üst eder. Böylece gerçekle gerçeküstü olayları romantik bir şekilde harmanlar. Spiegel das Katzchen (Aynalı Kedicik) Gottfried Kellerin (1819-1890)."
Die Leute von Seldwyla" öyküsünden alınmıştır. Keller insanlara ve eşyalara sevgiyle ve şefkatle bakar ve gördüklerini ironik bir şekilde anlatır. Olayları herhangi bir yerde, asıl anlatmak istediği toplumsal olayları, çarpıklıkları edebî bir yazın dili ile anlatmıştır. Zamanın olaylarını realist ve özgürlük gözüyle görmüştür. Doğasında hoşgörü ve mizah vardır.
Alman edebiyatında, Kunstmarchen (sanat masalı) anlatımı ilk Ludwig Tieck ile (1773-1853) başlar. Bu alanda ilk yapıtı da Der Blonde Eckbert (Sarışın Eckbert) dir. Doğaüstü, cinli perili olayları, iyi yürekli şovalyeyi, korkunç ve karmaşık ormanlık içinde çırpınışını romantik bir dille anlatır. Her seferinde değişik, korkunç bir şekle dönüşen tek samimi arkadaşı Walter, onun Bertha ile sakin ve mutlu yaşamını alt üst eder. Böylece gerçekle gerçeküstü olayları romantik bir şekilde harmanlar. Spiegel das Katzchen (Aynalı Kedicik) Gottfried Kellerin (1819-1890)."
Die Leute von Seldwyla" öyküsünden alınmıştır. Keller insanlara ve eşyalara sevgiyle ve şefkatle bakar ve gördüklerini ironik bir şekilde anlatır. Olayları herhangi bir yerde, asıl anlatmak istediği toplumsal olayları, çarpıklıkları edebî bir yazın dili ile anlatmıştır. Zamanın olaylarını realist ve özgürlük gözüyle görmüştür. Doğasında hoşgörü ve mizah vardır.