"Yalsızuçanlar, hikmetli üslubu ile tasavvufi söyleyiş yakalamaya çalışıyor ki, ben de uzun süredir düşünüp dururum bunu. Zor... Ama imkansız değil"
- Mustafa Kutlu, Zaman
"Yalsızuçanlar'ın hikayelerinin temelini oluşturan masal/tasavvuf/sürrealizm üçlüsü ve metafizik arayış gerilimi, O'nu Türk hikayeciliğinde yepyeni bir yerin sahibi kılıyor.
- Beşir Ayvazoğlu, Tercüman
"Sanatçı, sorguluyor, eleştiriyor, yaşadığı toplumun içinde bulunduğu huzursuzluğu bizzat kendisi de duyarak yaşıyor ve yargılıyor."
- İ. Güven Kaya, Kitap Gazetesi
"İşlenen temalar, kullanılan imgeler, yazarın iç dünyası Türk edebiyatı için taze, yeni ve ilginç"
- Ayşe Şasa
"Yalsızuçanlar'ın hikayeleri masal, şiir ve timsaller içinde görülmekle beraber, arka planda dünyanın haksızlıkları, yolsuzlukları, çekişmeleri, gündelik hatta metafizik meseleler de seziliyor."
- Ahmet Kabaklı, Türk Edebiyatı
"Yalsızuçanlar, rümuzlarla, çağrılışmalrla dolu alışılmadık bir dille karşımıza çıkıyor.
Kanayan bir vicdan sızıyor satıraralarına."
- Osman Gökmen, Türk Dili
"Yalsızuçanlar aynı zamanda bir şair. Öykü zaman zaman şiire dönüşüyor."
- Ali Mahmutoğlu, Kardelen,
"Elif Gibi Yapayalnızım sürrealist ve sembolik bir eserde de realitenin çok içinde ve Batı tarzı sembolizmden çok farklı ilkelere bağlı."
- Suad Alkan, Köprü
"Sadık Yalsızuçanlar'ın hikaye kitapları, hikayeceliğimizin bir kalkış halinde olduğunu müjdeliyor."
- D. Mehmed Doğan
"İnsanın gerçek değerlerine yabancılaşan bir toplumun kaosu içinde kimliklerini arayan bireylerin ayaklarının altından kayan bir dünyada ayakta kalma çabaları anlatılıyor."
- Adnan Tekşen, Türkiye Kültür ve Sanat Yıllığı
"Yalsızuçanlar'ın hikayesinde "göz", alemin ve insanın çıplak ve istidat halinde olan özünün ve yaratılışının tohumlarını çatlatan kuvvetli temayüllerin, çiçeğe durkuş tomurcukların sembolüdür."
- Nejat Turhan, Köprü
"Yalsızuçanlar, hikmetli üslubu ile tasavvufi söyleyiş yakalamaya çalışıyor ki, ben de uzun süredir düşünüp dururum bunu. Zor... Ama imkansız değil"
- Mustafa Kutlu, Zaman
"Yalsızuçanlar'ın hikayelerinin temelini oluşturan masal/tasavvuf/sürrealizm üçlüsü ve metafizik arayış gerilimi, O'nu Türk hikayeciliğinde yepyeni bir yerin sahibi kılıyor.
- Beşir Ayvazoğlu, Tercüman
"Sanatçı, sorguluyor, eleştiriyor, yaşadığı toplumun içinde bulunduğu huzursuzluğu bizzat kendisi de duyarak yaşıyor ve yargılıyor."
- İ. Güven Kaya, Kitap Gazetesi
"İşlenen temalar, kullanılan imgeler, yazarın iç dünyası Türk edebiyatı için taze, yeni ve ilginç"
- Ayşe Şasa
"Yalsızuçanlar'ın hikayeleri masal, şiir ve timsaller içinde görülmekle beraber, arka planda dünyanın haksızlıkları, yolsuzlukları, çekişmeleri, gündelik hatta metafizik meseleler de seziliyor."
- Ahmet Kabaklı, Türk Edebiyatı
"Yalsızuçanlar, rümuzlarla, çağrılışmalrla dolu alışılmadık bir dille karşımıza çıkıyor.
Kanayan bir vicdan sızıyor satıraralarına."
- Osman Gökmen, Türk Dili
"Yalsızuçanlar aynı zamanda bir şair. Öykü zaman zaman şiire dönüşüyor."
- Ali Mahmutoğlu, Kardelen,
"Elif Gibi Yapayalnızım sürrealist ve sembolik bir eserde de realitenin çok içinde ve Batı tarzı sembolizmden çok farklı ilkelere bağlı."
- Suad Alkan, Köprü
"Sadık Yalsızuçanlar'ın hikaye kitapları, hikayeceliğimizin bir kalkış halinde olduğunu müjdeliyor."
- D. Mehmed Doğan
"İnsanın gerçek değerlerine yabancılaşan bir toplumun kaosu içinde kimliklerini arayan bireylerin ayaklarının altından kayan bir dünyada ayakta kalma çabaları anlatılıyor."
- Adnan Tekşen, Türkiye Kültür ve Sanat Yıllığı
"Yalsızuçanlar'ın hikayesinde "göz", alemin ve insanın çıplak ve istidat halinde olan özünün ve yaratılışının tohumlarını çatlatan kuvvetli temayüllerin, çiçeğe durkuş tomurcukların sembolüdür."
- Nejat Turhan, Köprü