M. Kayahan Özgül, Seke Seke Ben Geldim-Sekmeler V'te, edebiyatın antagonisti olmayı sürdürüyor. Sekmeler dizisinin ilk cildinden beri, ciddi ve ağır edebiyatın hafif yanlarını, kendini de hafife alarak karaladığı minik notlarla oluşturmaya çalışıyor yine. Bu, birçok şeyi bilen “tilki”nin değil, önemli bir tek şeyi bilme niyeti taşıyan “kirpi”nin uğraşı.
“Kirpi olmak, ‘cénacle' içinde yalnız kalmaktır. Sadece kendinize has küçük bir (sayıyla 1) uzmanlık alanı yaratmak için kirpi olmayı seçerken, çıkacak dikenlerinizi hesaplamamışsınızdır. Dikenler, ne sizi ne de size yanaştırır. Bu mesafeyi bir avantaja çevirerek, olan bitene uzaktan bakmayı akledebilirseniz, dikenlerin kârını da görmeye başlarsınız. Dışarıdan ve eleştirel bakmak, sizi dikenleri hiç yatışmayan birine de dönüştürebilir.”
Seke Seke Ben Geldim-Sekmeler V, ömrünü gönüllü olarak sanata ve edebiyata adayan M. Kayahan Özgül'ün konudan konuya sekerek oluşturduğu dikenli bir bütün. Her biri orijinal kaynaklarla geliştirilen bu dikenli yazılarda, edebiyat dünyasının görmediği, göremediği veya görmezden geldiği sorunlar, bir ayrıntıdan hareketle belirginleştiriliyor. Bu yüzden, kitaba, kirpinin incelikli işleri denebilir rahatlıkla.
M. Kayahan Özgül, Seke Seke Ben Geldim-Sekmeler V'te, edebiyatın antagonisti olmayı sürdürüyor. Sekmeler dizisinin ilk cildinden beri, ciddi ve ağır edebiyatın hafif yanlarını, kendini de hafife alarak karaladığı minik notlarla oluşturmaya çalışıyor yine. Bu, birçok şeyi bilen “tilki”nin değil, önemli bir tek şeyi bilme niyeti taşıyan “kirpi”nin uğraşı.
“Kirpi olmak, ‘cénacle' içinde yalnız kalmaktır. Sadece kendinize has küçük bir (sayıyla 1) uzmanlık alanı yaratmak için kirpi olmayı seçerken, çıkacak dikenlerinizi hesaplamamışsınızdır. Dikenler, ne sizi ne de size yanaştırır. Bu mesafeyi bir avantaja çevirerek, olan bitene uzaktan bakmayı akledebilirseniz, dikenlerin kârını da görmeye başlarsınız. Dışarıdan ve eleştirel bakmak, sizi dikenleri hiç yatışmayan birine de dönüştürebilir.”
Seke Seke Ben Geldim-Sekmeler V, ömrünü gönüllü olarak sanata ve edebiyata adayan M. Kayahan Özgül'ün konudan konuya sekerek oluşturduğu dikenli bir bütün. Her biri orijinal kaynaklarla geliştirilen bu dikenli yazılarda, edebiyat dünyasının görmediği, göremediği veya görmezden geldiği sorunlar, bir ayrıntıdan hareketle belirginleştiriliyor. Bu yüzden, kitaba, kirpinin incelikli işleri denebilir rahatlıkla.