Sevda Deniz K'nın öyküleri, kimi zaman yaşamın içinde ansızın beliren cam kırıklarına benzer acıları, kimi zaman ‘güneşin ışıklarında eriyen' sessizliği, kimi zamansa o aşina olduğumuzu sandığımız yağmur kokusundaki sırrı anlatıyor. Bunu, o kadar sade bir anlatımla yapıyor ki... Birkaç kelimeden oluşan, bazen iki kelimeden, hatta tek sözcükten ibaret cümlelerle muazzam bir dünyayı resmedebiliyor. Büyük kentin insanı nasıl yalnız bıraktığını, insanların birbirine nasıl yabancılaştığını, başkasının derdiyle dertlenmenin değerini, ‘şeytanın ayrıntıda gizli olduğu' algısıyla çarpıcı biçimde anlatabiliyor. Sevda Deniz K'nın öyküleri, modern Türk öykücülüğü içinde kendine özgü bir dil ve dünya oluşturabilme nüvesi taşıyor.
Sadık Yalsızuçanlar
Sevda Deniz K. öykülerinde varlığı örselenmiş, kendi içinde yaşayan yalnız insanların dünyasına eğiliyor, o dünyanın bilinmezlerini öykü diliyle teşrih masasına yatırıyor. Bu öyküleri okumak kolay olabilir; ancak öykülerin bizi götürdüğü dünyanın içinden çıkmak o kadar kolay değildir. Sevda Deniz
K. bu ilk kitabıyla modern öykünün hızla gelişen duraklarında kendisine bir alan açmaya çalışıyor.
Recep Seyhan
Sevda Deniz K'nın öyküleri, kimi zaman yaşamın içinde ansızın beliren cam kırıklarına benzer acıları, kimi zaman ‘güneşin ışıklarında eriyen' sessizliği, kimi zamansa o aşina olduğumuzu sandığımız yağmur kokusundaki sırrı anlatıyor. Bunu, o kadar sade bir anlatımla yapıyor ki... Birkaç kelimeden oluşan, bazen iki kelimeden, hatta tek sözcükten ibaret cümlelerle muazzam bir dünyayı resmedebiliyor. Büyük kentin insanı nasıl yalnız bıraktığını, insanların birbirine nasıl yabancılaştığını, başkasının derdiyle dertlenmenin değerini, ‘şeytanın ayrıntıda gizli olduğu' algısıyla çarpıcı biçimde anlatabiliyor. Sevda Deniz K'nın öyküleri, modern Türk öykücülüğü içinde kendine özgü bir dil ve dünya oluşturabilme nüvesi taşıyor.
Sadık Yalsızuçanlar
Sevda Deniz K. öykülerinde varlığı örselenmiş, kendi içinde yaşayan yalnız insanların dünyasına eğiliyor, o dünyanın bilinmezlerini öykü diliyle teşrih masasına yatırıyor. Bu öyküleri okumak kolay olabilir; ancak öykülerin bizi götürdüğü dünyanın içinden çıkmak o kadar kolay değildir. Sevda Deniz
K. bu ilk kitabıyla modern öykünün hızla gelişen duraklarında kendisine bir alan açmaya çalışıyor.
Recep Seyhan