Anadolu'yu kültürel yapısı ile tanımak, hiç şüphesiz Selçuklular zamanındaki dinî zümreleri çok iyi tahlil etmeye ve tanımaya bağlıdır. Bu alanda bazı değerli çalışmalar yapılmıştır. İşte bu gayeye ma'tuf olarak bu çalışmada "Evhadiyye hareketi" ve bu hareketin kurucusu Evhadü'd-din Hamid el- Kirmanî tanıtılmaya çalışılacaktır. Türkiye Selçukluları döneminde Evhadü'd-din-i Kirmanî hakkında “Menakib-i Evhadü'd-din-i Kirmani“ adlı müstakil bir eser te'lif edilmiştir. Türkiye Selçukluları döneminde Evhadü'd-din-i Kirmani hakında “Menakib-i Evhadü'd-din-i Kirmani“ adlı müstakil bir eser te'lif edilmiştir. Anadolu'da yazılmış Meşayih menakıb-namelerinin ilki olup, 1204-1234 yılları arasında Anadolu'da faaliyet gösteren Türkmen şeyh Evhadü'd-din Hamid el-Kirmani'nin hayat hikayesini ve faaliyetlerini anlatan bir eserdir. Sivas'a yerleşmiş olan Evhadü'din'in halifelerinden Tiflisli Şeyh Şemsü'd-din Ömer'in oğlu Muhammed el-Alai tarafından derleme suretiyle te'lif edilmiştir
Anadolu Selçukluları devrinin en ünlü şair mutasavvıflarından olan Şeyh Evhadü'd-din Hamid el-Kirmani'nin başlattığı "Evhadiyye" hareketi de 13. asrın başından itibaren Anadolu'da yayılmaya başlamış, en güçlü siyasi, fikri ve dini (tasavvufi) bir mahiyette tezahür etmiştir. Özellikle 1. Gıyasu'd-din Keyhüsrev ve oğlu 1. Alau'd-din Keykubad zamanında iktidarın destek ve himayesini kazanmıştır.
Bu çalışmada Türkiye Selçukluları devri tarihinin en önemli ana kaynaklarından olan „Menakib-i Şeyh Evhadü'd-din-i Kirmanî“ adlı eser, ilk olarak tarafımdan„Evhadü'd-din-i Kirmani ve Menakıb-namesi“ adıyla bugünkü Türkçe'ye tercüme edilerek yayınlanmaktadır.
Anadolu'yu kültürel yapısı ile tanımak, hiç şüphesiz Selçuklular zamanındaki dinî zümreleri çok iyi tahlil etmeye ve tanımaya bağlıdır. Bu alanda bazı değerli çalışmalar yapılmıştır. İşte bu gayeye ma'tuf olarak bu çalışmada "Evhadiyye hareketi" ve bu hareketin kurucusu Evhadü'd-din Hamid el- Kirmanî tanıtılmaya çalışılacaktır. Türkiye Selçukluları döneminde Evhadü'd-din-i Kirmanî hakkında “Menakib-i Evhadü'd-din-i Kirmani“ adlı müstakil bir eser te'lif edilmiştir. Türkiye Selçukluları döneminde Evhadü'd-din-i Kirmani hakında “Menakib-i Evhadü'd-din-i Kirmani“ adlı müstakil bir eser te'lif edilmiştir. Anadolu'da yazılmış Meşayih menakıb-namelerinin ilki olup, 1204-1234 yılları arasında Anadolu'da faaliyet gösteren Türkmen şeyh Evhadü'd-din Hamid el-Kirmani'nin hayat hikayesini ve faaliyetlerini anlatan bir eserdir. Sivas'a yerleşmiş olan Evhadü'din'in halifelerinden Tiflisli Şeyh Şemsü'd-din Ömer'in oğlu Muhammed el-Alai tarafından derleme suretiyle te'lif edilmiştir
Anadolu Selçukluları devrinin en ünlü şair mutasavvıflarından olan Şeyh Evhadü'd-din Hamid el-Kirmani'nin başlattığı "Evhadiyye" hareketi de 13. asrın başından itibaren Anadolu'da yayılmaya başlamış, en güçlü siyasi, fikri ve dini (tasavvufi) bir mahiyette tezahür etmiştir. Özellikle 1. Gıyasu'd-din Keyhüsrev ve oğlu 1. Alau'd-din Keykubad zamanında iktidarın destek ve himayesini kazanmıştır.
Bu çalışmada Türkiye Selçukluları devri tarihinin en önemli ana kaynaklarından olan „Menakib-i Şeyh Evhadü'd-din-i Kirmanî“ adlı eser, ilk olarak tarafımdan„Evhadü'd-din-i Kirmani ve Menakıb-namesi“ adıyla bugünkü Türkçe'ye tercüme edilerek yayınlanmaktadır.