1925 hareketi halk arasında "Şeyh Said Hareketi" olarak isimlendiriliyor, onun için bu çalışma da bu isimlendirme çok sık olarak kullanılıyor. Şeyh Said'in yakalanmasından ve hareketin yenilgisinden sonra ülkede uzun süre "Partizan Savaşı" devam etmiştir. Partizan Savaşı'nın doğası gerçeği ülkenin dağlarında dolaşan birçok grup mevcuttur. Ama itiraf etmem gerekir ki biz son yıllara kadar bu gruplardan sadece bizim bölgede aktif olan bir kaçını biliyorduk.
Ayrıca Kürtlerin ve özellikle 20. Yüzyılın basındaki direnişlerin tarihi daha çok halk aarsında sözlü olarak anlatılırdı. Gerçi 20. Yüzyılın başındaki Kürt hareketinde aktif olan aktörlerden bazıları hatıralarını yazıp tarihe not düştüler, ama bunlar yetersizdir. Onun için bu konuda ne kadar belge ve bilgi, ne kadar hatıra, ne kadar röportajlar yapılır ise kolektif hafızamızın zenginleşmesi, tarihimizin aydınlatılması, toplumumuzda tarih bilincinin gelişmesi açısından o kadar yararlı olur kanısındayım.
Bu çalışma daha çok bir yerel tarih çalışmasıdır. Zaten ulusal tarih de yerel tarihlerin bir toplamı değil midir? Kürtlerin tarihlerinde yazılı belge az olduğundan herkesin elinden geldiğince dilden dile anlatılarak gelen tarihi yazıya dökmesini ve tarihe yazılı belge olarak bırakmasını son derece önemsiyorum.
Seyidxan Kurij
1925 hareketi halk arasında "Şeyh Said Hareketi" olarak isimlendiriliyor, onun için bu çalışma da bu isimlendirme çok sık olarak kullanılıyor. Şeyh Said'in yakalanmasından ve hareketin yenilgisinden sonra ülkede uzun süre "Partizan Savaşı" devam etmiştir. Partizan Savaşı'nın doğası gerçeği ülkenin dağlarında dolaşan birçok grup mevcuttur. Ama itiraf etmem gerekir ki biz son yıllara kadar bu gruplardan sadece bizim bölgede aktif olan bir kaçını biliyorduk.
Ayrıca Kürtlerin ve özellikle 20. Yüzyılın basındaki direnişlerin tarihi daha çok halk aarsında sözlü olarak anlatılırdı. Gerçi 20. Yüzyılın başındaki Kürt hareketinde aktif olan aktörlerden bazıları hatıralarını yazıp tarihe not düştüler, ama bunlar yetersizdir. Onun için bu konuda ne kadar belge ve bilgi, ne kadar hatıra, ne kadar röportajlar yapılır ise kolektif hafızamızın zenginleşmesi, tarihimizin aydınlatılması, toplumumuzda tarih bilincinin gelişmesi açısından o kadar yararlı olur kanısındayım.
Bu çalışma daha çok bir yerel tarih çalışmasıdır. Zaten ulusal tarih de yerel tarihlerin bir toplamı değil midir? Kürtlerin tarihlerinde yazılı belge az olduğundan herkesin elinden geldiğince dilden dile anlatılarak gelen tarihi yazıya dökmesini ve tarihe yazılı belge olarak bırakmasını son derece önemsiyorum.
Seyidxan Kurij