Bu kitap sırasıyla devrin önemli sîmâları kabul edilen Çorlulu Ali Paşa, Enderûn ağalarından Vesîmî mahlaslı Seyyid Ahmed Ağa ve Derviş Ömer Nevâlî'ye hediye gayesiyle yazılan üç risaleyi içermektedir. İsmail Hakkı Bursevî bu risaleleri hediye anlamına gelen "tuhfe" adıyla adlandırmıştır.
“Tuhfe-i Vesîmiyye” tasavvufun tahalluk ve tahakkuk boyutunu ifâde eden “Seyr u sülûk” etrafında yoğunlaşmıştır.
“Tuhfe-i Aliyye” ya da diğer bir adıyla “Sülûkü'l-Mülûk”, bir tasavvufî siyâsetnâme örneği kabul edilmektedir.
Tuhfe-i Ömeriyye ise İsmail Hakkı Bursevî'nin de mensûbu bulunduğu Celvetî tarikatının âdâb ve erkânı hakkında ince detaylar verildiği bir eser olarak karşımıza çıkmaktadır.
Ez cümle eser okuyucusuna irfânî hayâtın esasları hakkında tutarlı bir yol rehberliği yaparken bir yandan da mehdî, hilâfet, vezâret, hatmiyyet ve vefk gibi irfânî hayâtın zaman zaman tartışılan konularına değinen bir kırkambar mâhiyyetindedir.
Bu kitap sırasıyla devrin önemli sîmâları kabul edilen Çorlulu Ali Paşa, Enderûn ağalarından Vesîmî mahlaslı Seyyid Ahmed Ağa ve Derviş Ömer Nevâlî'ye hediye gayesiyle yazılan üç risaleyi içermektedir. İsmail Hakkı Bursevî bu risaleleri hediye anlamına gelen "tuhfe" adıyla adlandırmıştır.
“Tuhfe-i Vesîmiyye” tasavvufun tahalluk ve tahakkuk boyutunu ifâde eden “Seyr u sülûk” etrafında yoğunlaşmıştır.
“Tuhfe-i Aliyye” ya da diğer bir adıyla “Sülûkü'l-Mülûk”, bir tasavvufî siyâsetnâme örneği kabul edilmektedir.
Tuhfe-i Ömeriyye ise İsmail Hakkı Bursevî'nin de mensûbu bulunduğu Celvetî tarikatının âdâb ve erkânı hakkında ince detaylar verildiği bir eser olarak karşımıza çıkmaktadır.
Ez cümle eser okuyucusuna irfânî hayâtın esasları hakkında tutarlı bir yol rehberliği yaparken bir yandan da mehdî, hilâfet, vezâret, hatmiyyet ve vefk gibi irfânî hayâtın zaman zaman tartışılan konularına değinen bir kırkambar mâhiyyetindedir.