İsrâiliyat'ın Arap kültürüne girmesi, Ehl-i kitab'ın Arap yarımadasına yerleşmesi ve Araplarla kurduklarımünasebetlerlebaşlatılmaktadır. Hz. Peygamber'den sonra İsrâiliyat'ın Arap kültürüne geçmesinin hız kazandığı ve sahâbe döneminden itibaren artarak devam ettiği bilinmektedir. Zamanla diğer kültürlerden İslâm kültürüne geçmiş tüm bilgiler için kullanılan İsrâiliyat, hem Sünnî hem de Şiî kaynaklarda çokça bulunmaktadır. Şiî âlimler tarafından da itiraf edilen bu hakikat, kendi tefsir kaynaklarında daha az İsrâilî rivayetin bulunduğu iddiasıyla geçiştirilmeye çalışılmaktadır. Yanı sıra Şiî âlimler, Râşid Halifeler ile Emevî sultanlarının tutumlarının İsrâiliyat'ın İslâm kültürüne geçmesinde belirleyici olduğunu belirtmekte ve Ehl-i sünneti İsrâiliyat'a açılan kapı olarak görmektedirler.
İsrâiliyat'ın Arap kültürüne girmesi, Ehl-i kitab'ın Arap yarımadasına yerleşmesi ve Araplarla kurduklarımünasebetlerlebaşlatılmaktadır. Hz. Peygamber'den sonra İsrâiliyat'ın Arap kültürüne geçmesinin hız kazandığı ve sahâbe döneminden itibaren artarak devam ettiği bilinmektedir. Zamanla diğer kültürlerden İslâm kültürüne geçmiş tüm bilgiler için kullanılan İsrâiliyat, hem Sünnî hem de Şiî kaynaklarda çokça bulunmaktadır. Şiî âlimler tarafından da itiraf edilen bu hakikat, kendi tefsir kaynaklarında daha az İsrâilî rivayetin bulunduğu iddiasıyla geçiştirilmeye çalışılmaktadır. Yanı sıra Şiî âlimler, Râşid Halifeler ile Emevî sultanlarının tutumlarının İsrâiliyat'ın İslâm kültürüne geçmesinde belirleyici olduğunu belirtmekte ve Ehl-i sünneti İsrâiliyat'a açılan kapı olarak görmektedirler.