"Şiire Yeniden Bakmak" başlığı altında buluşan bu metinler, 'şiiri yeniden okumak', şiirde süregelen gizliyi görmek ve göstermek yolundaki çabanın bir devamıdır. Görsel bir müdahale girişimi olarak da görülebilir, aynı tekneden çekilen sözel ebrûlar olarak da. Bu yüzden, önden giden metinlerle onlara yönelen nazarı hatırlatıcı bir ön söz ile sunulmakta, son söz ve son nazar dışarıda bırakılmaktadır. Çünkü, son çözüm, son yorum ve son söz yoktur bu konuda.
"Şiire Yeniden Bakmak", şiiri yeniden okuma sırasında farklı yerlerde durularak gerçekleştirilen nazarların ürünüdür. Kitapta yer alan çözümlemeler, daha önce okurlar tarafından -nazarî açıdan- sınanmış metinlerdir. Her birinde seçkin okumaların göz izi vardır. Bu izlerin, metinlerin beyaz yüzünde bazen kadim şiirin şerhleri ve haşiyeler gibi sessiz ve renksiz bir tarzda arzı endam ettiği, bazen de metinlerin postmodern yüzünde arzuladıkları yöne doğru kıvrılıp gittiği fark edilecektir.
Şiire yeniden bakma yolundaki bu çaba da, gözde şairlerin özge metinleri refakatinde gerçekleştirilmiştir. Dolayısıyla, öteki metinler ve çözümler için, 'gövde'sini beraberinde getiren bir 'ek' gibidir ve aralarında 'kök'lü ilişki vardır. Bu çaba, aynı zamanda, yapısalcılıkla yapısalcılıksonrası arasında bir yumuşak geçiştir. O bakımdan, "Şiire Yeniden Bakmak" başlığı altında buluşan metinlerin sağlaması, "Şiiri Yeniden Okumak"taki metinlerle de gerçekleştirilebilir.
"Şiire Yeniden Bakmak" başlığı altında buluşan bu metinler, 'şiiri yeniden okumak', şiirde süregelen gizliyi görmek ve göstermek yolundaki çabanın bir devamıdır. Görsel bir müdahale girişimi olarak da görülebilir, aynı tekneden çekilen sözel ebrûlar olarak da. Bu yüzden, önden giden metinlerle onlara yönelen nazarı hatırlatıcı bir ön söz ile sunulmakta, son söz ve son nazar dışarıda bırakılmaktadır. Çünkü, son çözüm, son yorum ve son söz yoktur bu konuda.
"Şiire Yeniden Bakmak", şiiri yeniden okuma sırasında farklı yerlerde durularak gerçekleştirilen nazarların ürünüdür. Kitapta yer alan çözümlemeler, daha önce okurlar tarafından -nazarî açıdan- sınanmış metinlerdir. Her birinde seçkin okumaların göz izi vardır. Bu izlerin, metinlerin beyaz yüzünde bazen kadim şiirin şerhleri ve haşiyeler gibi sessiz ve renksiz bir tarzda arzı endam ettiği, bazen de metinlerin postmodern yüzünde arzuladıkları yöne doğru kıvrılıp gittiği fark edilecektir.
Şiire yeniden bakma yolundaki bu çaba da, gözde şairlerin özge metinleri refakatinde gerçekleştirilmiştir. Dolayısıyla, öteki metinler ve çözümler için, 'gövde'sini beraberinde getiren bir 'ek' gibidir ve aralarında 'kök'lü ilişki vardır. Bu çaba, aynı zamanda, yapısalcılıkla yapısalcılıksonrası arasında bir yumuşak geçiştir. O bakımdan, "Şiire Yeniden Bakmak" başlığı altında buluşan metinlerin sağlaması, "Şiiri Yeniden Okumak"taki metinlerle de gerçekleştirilebilir.