“Şiirlerin Söylediği, Dizdar Karaduman'ın Sendeki Yara Bende Kanıyor şiir kitabından sonra yayımladığı, şiir incelemelerinden oluşan bir yapıt. Yazmayı şair için bir varoluş biçimi olarak gören yazar, yalnızca şiir yazmakla yetinmiyor, aynı zamanda şiir hakkında düşünüyor.
Yazmak edimi ona göre dünyaya yeniden şekil vermenin bir yolu.
Fatma Aras, Nesrin Z. İnankul, Aslıhan Tüylüoğlu, Mazhar Alphan, Durmuş Taşdemir, Veysel Çolak, Vahdettin Yılmaz, Cahit Irgat, Seval Arslan, Ayfer Cengiz gibi pek çok ismin şiirini irdeleyen bu kitabın oldukça geniş bir yelpazede günümüz şiirine ışık tuttuğu rahatlıkla söylenebilir.
Karaduman'ın şiiri ele alış yöntemine genel olarak baktığımızda kimi niteliklerin öne çıktığı görülmektedir. Öncelikle dil, biçim ve biçem bu yaklaşımda önemli ulamlar olarak karşımıza çıkar. Bununla birlikte içerik, bu içeriğin ilgili şair tarafından nasıl ele alındığı, hangi izleklerin ne şekilde ve hangi sıklıkla işlendiği yine kitabın odağa aldığı sorunsallardır.
Dizdar Karaduman'la ilgili olarak saptadığımız kendine özgülük, incelediği şiiri yargılamadan anlamak istemesi ve gördüğü olumlu özellikler üstünden onu okura ulaştırmaya çalışmasıdır. Bu tutum da yazarı yapıcı eleştirinin saflarına rahatça yerleştirmeye yetecektir.”
“Şiirlerin Söylediği, Dizdar Karaduman'ın Sendeki Yara Bende Kanıyor şiir kitabından sonra yayımladığı, şiir incelemelerinden oluşan bir yapıt. Yazmayı şair için bir varoluş biçimi olarak gören yazar, yalnızca şiir yazmakla yetinmiyor, aynı zamanda şiir hakkında düşünüyor.
Yazmak edimi ona göre dünyaya yeniden şekil vermenin bir yolu.
Fatma Aras, Nesrin Z. İnankul, Aslıhan Tüylüoğlu, Mazhar Alphan, Durmuş Taşdemir, Veysel Çolak, Vahdettin Yılmaz, Cahit Irgat, Seval Arslan, Ayfer Cengiz gibi pek çok ismin şiirini irdeleyen bu kitabın oldukça geniş bir yelpazede günümüz şiirine ışık tuttuğu rahatlıkla söylenebilir.
Karaduman'ın şiiri ele alış yöntemine genel olarak baktığımızda kimi niteliklerin öne çıktığı görülmektedir. Öncelikle dil, biçim ve biçem bu yaklaşımda önemli ulamlar olarak karşımıza çıkar. Bununla birlikte içerik, bu içeriğin ilgili şair tarafından nasıl ele alındığı, hangi izleklerin ne şekilde ve hangi sıklıkla işlendiği yine kitabın odağa aldığı sorunsallardır.
Dizdar Karaduman'la ilgili olarak saptadığımız kendine özgülük, incelediği şiiri yargılamadan anlamak istemesi ve gördüğü olumlu özellikler üstünden onu okura ulaştırmaya çalışmasıdır. Bu tutum da yazarı yapıcı eleştirinin saflarına rahatça yerleştirmeye yetecektir.”