Celaliali, mütegallibe, zorba kökenli eşkıya bozması ayanlar; artık hak, hukuk ve yasa tanımıyorlardı. Hem merkezi otoriteye kafa tutuyor hem de korumaları altındaki yerel halkı ezerek soyuyor, sömürüyorlardı. Onları hiçbir güç dizginleyemiyordu. Halk ve devlet zorba güç odaklarının zulmü altında inliyordu. Sonunda Padişah da bu zorba otoriteye boyun eğiyordu. Böylece imparatorluğa artık titanlar hükmediyordu. Onlar merkezi ve yerel otoriteyi kullanan gerçek bir Padişah, bir Sultan gibi hareket ediyorlardı. Tek eksikleri para bastıramamaları yani; sikke kestirememeleriydi. Bu nedenle de halk onlara, Sikkesiz Sultanlar diyordu... Murat Çulcu 21. Yüzyıl Türkiye‘sinin karşı karşıya bulunduğu en önemli sorununu, Toplumsal Mafia‘laşmanın kökenlerini araştırmayı sürdürüyor. Günümüz Türkiye‘sindeki Mafia‘laşmaya, ‘Her Sakaldan Bir Kıl‘ adlı yapıtıyla sosyal tarihsel bir boyut kazandıran Çulcu, Sikkesiz Sultanlar da bu boyutu derinleştirerek geliştiriyor. Çulcu, Önasya Mafios Toplum Yapısı‘nın etnik, etnografik ve dinsel derinliğinde; Kalenderlikten Kapukulluğuna, ayanlıktan Doğu Karadeniz eşkıyalarına, Önasya‘da Latin katliamından Tuzcuoğlu-Şatıroğlu Ayaklanmalarına, Sultan Osman‘ın katlinden İslam heterodoksuna kadar çok geniş bir alanda "yasadışılığın" izini sürüyor.
Celaliali, mütegallibe, zorba kökenli eşkıya bozması ayanlar; artık hak, hukuk ve yasa tanımıyorlardı. Hem merkezi otoriteye kafa tutuyor hem de korumaları altındaki yerel halkı ezerek soyuyor, sömürüyorlardı. Onları hiçbir güç dizginleyemiyordu. Halk ve devlet zorba güç odaklarının zulmü altında inliyordu. Sonunda Padişah da bu zorba otoriteye boyun eğiyordu. Böylece imparatorluğa artık titanlar hükmediyordu. Onlar merkezi ve yerel otoriteyi kullanan gerçek bir Padişah, bir Sultan gibi hareket ediyorlardı. Tek eksikleri para bastıramamaları yani; sikke kestirememeleriydi. Bu nedenle de halk onlara, Sikkesiz Sultanlar diyordu... Murat Çulcu 21. Yüzyıl Türkiye‘sinin karşı karşıya bulunduğu en önemli sorununu, Toplumsal Mafia‘laşmanın kökenlerini araştırmayı sürdürüyor. Günümüz Türkiye‘sindeki Mafia‘laşmaya, ‘Her Sakaldan Bir Kıl‘ adlı yapıtıyla sosyal tarihsel bir boyut kazandıran Çulcu, Sikkesiz Sultanlar da bu boyutu derinleştirerek geliştiriyor. Çulcu, Önasya Mafios Toplum Yapısı‘nın etnik, etnografik ve dinsel derinliğinde; Kalenderlikten Kapukulluğuna, ayanlıktan Doğu Karadeniz eşkıyalarına, Önasya‘da Latin katliamından Tuzcuoğlu-Şatıroğlu Ayaklanmalarına, Sultan Osman‘ın katlinden İslam heterodoksuna kadar çok geniş bir alanda "yasadışılığın" izini sürüyor.