YEM Yayın'ın “Sinan'ın Kubbeleri” adlı yeni defter dizisi, mi-mari eskiz, çizim, resim yapmak için uygun kağıt ve cilt tipi seçilerek hazırlandı. Yeni defter dizisinin kapaklarında Prof.Dr. Reha Günay'ın Mimar Sinan'ın dört önemli eserinin kubbe fotoğrafları yer alıyor. Reha Günay, en son yayımlanan Mimarlık Fotoğrafı ve Mimar Sinan Neden Bir Tasarım Dehasıdır? adlı kitaplarında olduğu gibi, bu alanlarda yaptığı araştırmalar, çalışmalar, fotoğraflar ve yayımlanan kitaplarıy-la Türkiye'nin öncü isimlerinden.
“Sinan kelimenin tam anlamıyla bir kubbe mimarıdır. O dö-nemin en gerçekçi ve sembolik örtüsü olan kubbe, Sinan'ın elinde çeşitlemelerle ortaya çıkan bir senfoniye dönüşmüş-tür.” diyen Reha Günay'ın Sinan'ın dört eserinin kubbelerine ilişkin yorumları şöyle:
“Edirne Selimiye Camisi'nde Sinan'ın anıtsal boyutlar-da ortaya çıkardığı tek kubbe, hâkimiyetini sürdürür. Yapıdaki hiçbir kubbe onu destekleyemez, onun yanın-da ancak bir bezeme unsuru olarak kalır. Sinan bu tasa-rımıyla Osmanlı mimarlığının en çok beğenilen eserle-rinden birini yaratmıştır...”
“Süleymaniye Camisi'nde yan sahınları bir büyük bir küçük kubbe ile örten Sinan, kubbeler dizisine başka bir ritim katar. Kubbe 26 metre açıklığında dört kemer-le taşınırken kemer ölçüleri devasa boyuta ulaşarak aynı çaptaki kubbeyle yarışır ve dikkatleri üzerine çe-ker...”
“Sinan, Edirnekapı Mihrimah Sultan Camisi'nde, kub-beyi taşıyan dört kemerin oturduğu ayakları dışa ata-rak içeriden görülmemesini sağlamış; ayrıca çok geniş olan kemerleri de altındaki duvarı iç yüze yerleştirerek saklamıştır. Böylece karşımıza tam bir illüzyon çıkar: Dört sivri pandantif üzerinde yükselen mucizevi bir kubbe!”
“Sinan tarafından, Kadırga Sokollu Mehmed Paşa – İs-mihan Sultan Camisi'nde, kubbenin oturduğu iki yan dayanak, yan duvarlarda içte pilastır, dışarıda payanda çıkıntısı olarak yapılmıştır. Merkezî mekân insanı ilk bakışta etkisi altına alır...””
Hem eskiz ve çizim hem de not defteri olarak kullanılabilen defterler cebinizde, çantanızda taşıyabileceğiniz boyutta ta-sarlandı. Böylece masa başında, seyahatte, doğa gezisinde ya da şehrin sokaklarını keşfederken karakalem, suluboya, pastel boya vb. çizim gereciyle perspektifleri, planları, kesit ve görü-nüşleri kaydedebileceksiniz. “Söz uçar yazı kalır” diyerek not-larınızı aktarabileceksiniz.
%MCEPASTEBIN%
YEM Yayın'ın “Sinan'ın Kubbeleri” adlı yeni defter dizisi, mi-mari eskiz, çizim, resim yapmak için uygun kağıt ve cilt tipi seçilerek hazırlandı. Yeni defter dizisinin kapaklarında Prof.Dr. Reha Günay'ın Mimar Sinan'ın dört önemli eserinin kubbe fotoğrafları yer alıyor. Reha Günay, en son yayımlanan Mimarlık Fotoğrafı ve Mimar Sinan Neden Bir Tasarım Dehasıdır? adlı kitaplarında olduğu gibi, bu alanlarda yaptığı araştırmalar, çalışmalar, fotoğraflar ve yayımlanan kitaplarıy-la Türkiye'nin öncü isimlerinden.
“Sinan kelimenin tam anlamıyla bir kubbe mimarıdır. O dö-nemin en gerçekçi ve sembolik örtüsü olan kubbe, Sinan'ın elinde çeşitlemelerle ortaya çıkan bir senfoniye dönüşmüş-tür.” diyen Reha Günay'ın Sinan'ın dört eserinin kubbelerine ilişkin yorumları şöyle:
“Edirne Selimiye Camisi'nde Sinan'ın anıtsal boyutlar-da ortaya çıkardığı tek kubbe, hâkimiyetini sürdürür. Yapıdaki hiçbir kubbe onu destekleyemez, onun yanın-da ancak bir bezeme unsuru olarak kalır. Sinan bu tasa-rımıyla Osmanlı mimarlığının en çok beğenilen eserle-rinden birini yaratmıştır...”
“Süleymaniye Camisi'nde yan sahınları bir büyük bir küçük kubbe ile örten Sinan, kubbeler dizisine başka bir ritim katar. Kubbe 26 metre açıklığında dört kemer-le taşınırken kemer ölçüleri devasa boyuta ulaşarak aynı çaptaki kubbeyle yarışır ve dikkatleri üzerine çe-ker...”
“Sinan, Edirnekapı Mihrimah Sultan Camisi'nde, kub-beyi taşıyan dört kemerin oturduğu ayakları dışa ata-rak içeriden görülmemesini sağlamış; ayrıca çok geniş olan kemerleri de altındaki duvarı iç yüze yerleştirerek saklamıştır. Böylece karşımıza tam bir illüzyon çıkar: Dört sivri pandantif üzerinde yükselen mucizevi bir kubbe!”
“Sinan tarafından, Kadırga Sokollu Mehmed Paşa – İs-mihan Sultan Camisi'nde, kubbenin oturduğu iki yan dayanak, yan duvarlarda içte pilastır, dışarıda payanda çıkıntısı olarak yapılmıştır. Merkezî mekân insanı ilk bakışta etkisi altına alır...””
Hem eskiz ve çizim hem de not defteri olarak kullanılabilen defterler cebinizde, çantanızda taşıyabileceğiniz boyutta ta-sarlandı. Böylece masa başında, seyahatte, doğa gezisinde ya da şehrin sokaklarını keşfederken karakalem, suluboya, pastel boya vb. çizim gereciyle perspektifleri, planları, kesit ve görü-nüşleri kaydedebileceksiniz. “Söz uçar yazı kalır” diyerek not-larınızı aktarabileceksiniz.
%MCEPASTEBIN%