Paul Schrader, Sinemada Aşkın Üslûp başlıklı bu kitabında sadece film sanatının değil, sanatın birçok alanının maneviyatla kurduğu ilişkinin formuna dair derinlikli bir araştırmaya soyunuyor. Dreyer, Bresson ve Ozu gibi, ikisi Avrupa, birisi Japon geleneğinden gelen üç ayrı yönetmenin "maneviyatındaki" ortak unsurları bulmaya çalışarak bu unsurlar üzerinden "aşkın üslup" adını verdiği bir anlayışın "kodlarını" keşfetmeyi hedefliyor. Bu arayış içinde, Gotik sanattan Bizans ikonalarına, Zen sanatından, Hint geleneklerine, hatta Islam soyut sanatına kadar pek çok sanat gelenegini derinlemesine kazımaya çalışıyor.
Paul Schrader, Sinemada Aşkın Üslûp başlıklı bu kitabında sadece film sanatının değil, sanatın birçok alanının maneviyatla kurduğu ilişkinin formuna dair derinlikli bir araştırmaya soyunuyor. Dreyer, Bresson ve Ozu gibi, ikisi Avrupa, birisi Japon geleneğinden gelen üç ayrı yönetmenin "maneviyatındaki" ortak unsurları bulmaya çalışarak bu unsurlar üzerinden "aşkın üslup" adını verdiği bir anlayışın "kodlarını" keşfetmeyi hedefliyor. Bu arayış içinde, Gotik sanattan Bizans ikonalarına, Zen sanatından, Hint geleneklerine, hatta Islam soyut sanatına kadar pek çok sanat gelenegini derinlemesine kazımaya çalışıyor.