Sosyolojik anlamda “din” nesnel ve evrensel bir kurumdur. Evrensel mesajlar içeren bir din olan İslam dini de özünde hiçbir değişiklik olmadan günümüze kadar gelmiştir. Ancak İslam'ın görünümü her toplumda farklılık arz edebilmektedir. Bu türden farklılıklar toplumların geçirdiği birbirinden farklı evrelerle ilgilidir. Aynı dine mensup olmakla birlikte toplumlar birbirinden farklı tarihsel, siyasal, ekonomik ve kültürel evreler geçirmişlerdir. Bu evrelerle birlikte edinilen deneyimler dindarlık tiplerinin görünümlerinde belirleyici rol oynamaktadır. Yaşayan her toplumda görülen halk dindarlığı, toplumların dinî yapısını anlama bakımından önemlidir. Türk toplumunun da dinî yapısını anlama bakımından önemi olan halk dindarlığının ele alındığı çalışmada örneklem olarak sosyolojik çalışmalar bakımından bakir olan ve araştırma süresince yaşadığım ilçe olan Espiye seçilmiştir.
Sosyolojik anlamda “din” nesnel ve evrensel bir kurumdur. Evrensel mesajlar içeren bir din olan İslam dini de özünde hiçbir değişiklik olmadan günümüze kadar gelmiştir. Ancak İslam'ın görünümü her toplumda farklılık arz edebilmektedir. Bu türden farklılıklar toplumların geçirdiği birbirinden farklı evrelerle ilgilidir. Aynı dine mensup olmakla birlikte toplumlar birbirinden farklı tarihsel, siyasal, ekonomik ve kültürel evreler geçirmişlerdir. Bu evrelerle birlikte edinilen deneyimler dindarlık tiplerinin görünümlerinde belirleyici rol oynamaktadır. Yaşayan her toplumda görülen halk dindarlığı, toplumların dinî yapısını anlama bakımından önemlidir. Türk toplumunun da dinî yapısını anlama bakımından önemi olan halk dindarlığının ele alındığı çalışmada örneklem olarak sosyolojik çalışmalar bakımından bakir olan ve araştırma süresince yaşadığım ilçe olan Espiye seçilmiştir.