Bu çalışma Sultan 2. Abdülhamid'in fotoğrafı, 19. Yüzyıl Batı evrenine Osmanlı Devleti'nin ilk elden, kurumsal ve devlet kontrollü bir görünümünü yansıtabilmek için teknolojik ve bürokratik yapıları bir araya getirerek devlet destekli ve kontrollü bir propaganda aracı olarak kullandığını ortaya koymaktadır.
Sultan 2. Abdülhamid'in, adını taşıyan Armağan Albümleri fotoğrafın ‘gerçeklik'le olan yaygın kabul görmüş özel ilişkisinin sağladığı inandırma gücü yoluyla, Osmanlı Devleti'nin gerçekleştirdiği Batılılaşma atılımlarını idealize ederek kanıtlama ve böylece ‘gerçeği' yeniden kurgulayıp yönelik Batı evrenindeki Osmanlı Devleti'ne ‘geri kalmış' ‘öteki' ‘Doğu' devleti imgesinin yerine gelişmiş ve Batılı bir imge olumlu bir imge koymayı amaçlamaktadır.
Bu çalışma Sultan 2. Abdülhamid'in fotoğrafı, 19. Yüzyıl Batı evrenine Osmanlı Devleti'nin ilk elden, kurumsal ve devlet kontrollü bir görünümünü yansıtabilmek için teknolojik ve bürokratik yapıları bir araya getirerek devlet destekli ve kontrollü bir propaganda aracı olarak kullandığını ortaya koymaktadır.
Sultan 2. Abdülhamid'in, adını taşıyan Armağan Albümleri fotoğrafın ‘gerçeklik'le olan yaygın kabul görmüş özel ilişkisinin sağladığı inandırma gücü yoluyla, Osmanlı Devleti'nin gerçekleştirdiği Batılılaşma atılımlarını idealize ederek kanıtlama ve böylece ‘gerçeği' yeniden kurgulayıp yönelik Batı evrenindeki Osmanlı Devleti'ne ‘geri kalmış' ‘öteki' ‘Doğu' devleti imgesinin yerine gelişmiş ve Batılı bir imge olumlu bir imge koymayı amaçlamaktadır.