Son dönem Türk tarihinin en tartışmalı isimlerinden olan Sultan Vahideddin bu kitapta siyasi kimliğiyle değil "kanuni-bestekar Mehmed Vahideddin" olarak yeralıyor ve ölümünden bu yana geçen 71 sene boyunca ailesi tarafından muhafaza edilen 41 adet bestesi ilk kez gün ışığına çıkıyor. "Sultani Besteler"de notası yeralan 41 adet eser Şehzade Korkud'dan Üçüncü Murad'a, Üçüncü Selim'den İkinci Mahmud'a, Sultan Abdülaziz'e, Halife Abdülmecid'e ve çok sayıda şehzade ve sultana uzanan ırsi bir geleneğin, Osmanlı ailesindeki bestecilik geleneğinin halkalarındandır. Bu eserler, Sultan Abdülmecid oğlu kanuni-bestekar Mehmed Vahideddin'in bir kısmı Dolmabahçe ve Yıldız saraylarının avizeli salonlarında, bir kısmı da San Remo'daki küçük bir sürgün villasının loş odasında örülmüş nağmeler dünyasının yansımasıdır.
Son dönem Türk tarihinin en tartışmalı isimlerinden olan Sultan Vahideddin bu kitapta siyasi kimliğiyle değil "kanuni-bestekar Mehmed Vahideddin" olarak yeralıyor ve ölümünden bu yana geçen 71 sene boyunca ailesi tarafından muhafaza edilen 41 adet bestesi ilk kez gün ışığına çıkıyor. "Sultani Besteler"de notası yeralan 41 adet eser Şehzade Korkud'dan Üçüncü Murad'a, Üçüncü Selim'den İkinci Mahmud'a, Sultan Abdülaziz'e, Halife Abdülmecid'e ve çok sayıda şehzade ve sultana uzanan ırsi bir geleneğin, Osmanlı ailesindeki bestecilik geleneğinin halkalarındandır. Bu eserler, Sultan Abdülmecid oğlu kanuni-bestekar Mehmed Vahideddin'in bir kısmı Dolmabahçe ve Yıldız saraylarının avizeli salonlarında, bir kısmı da San Remo'daki küçük bir sürgün villasının loş odasında örülmüş nağmeler dünyasının yansımasıdır.