"İslâm toplumu, tarih boyunca Sünnet ve Hadisi yanlış anlamaktançektiğini, uydurma hadislerdençekmemiştir."Muhammed GazaliElinizdeki kitap, Sünnet ve Hadisin anlaşılması ve yorumlanması ile ilgili metodik üç sorunun cevabını arayan akademik bir çalışmadır:1. Hadis ilmi veya ilimleri içinde İslâm Peygamberi'nin sünnetini ve hadislerini doğru anlamamızı ve doğru yorumlamamızı sağlayacak bir metodoloji var mıdır?2. Tarihte egemen olduğu şekilde usul-i fıkhın anlama yöntemi ile hadisleri ele almak doğru mudur? Doğru ise bugün geçerliliği nedir?3. Rasûl-i Ekrem'in çağımıza dönük yüzünü tespit etmek, onun sünnet ve hadisini doğru anlamak ve doğru yorumlamak için yeni bir metodolojiye ihtiyaç var mıdır? Varsa bunun için atılması gereken adımlar nelerdir?Ancak peşinen ifade etmek gerekir ki bu çalışma, Sünnet ve Hadisi doğru anlamak ve doğru yorumlamak için ne kapsamlı yeni bir yöntem, ne de geliştirilmiş yeni bir metodoloji ortaya koyma iddiasında değildir. Zira sun'î olarak haricî etkenlerle, masa başında hazırlanan metodolojiler, birer teori ve zihin jimnastiği olmaktan öteye geçemezler. Metodolojiler ancak bir gelenek içinde, tabiî bir süreç dahilinde ve hayatın pratiklerinden kopmadan oluşurlarsa işlev görürler. Kitapların, makalelerin yazarları, ilimlerin kâşifleri ve mucitleri olur; fakat metodoljilerin yazarları olmaz. Olsa olsa yazarların metodoloji oluşumuna katkıları olur.
"İslâm toplumu, tarih boyunca Sünnet ve Hadisi yanlış anlamaktançektiğini, uydurma hadislerdençekmemiştir."Muhammed GazaliElinizdeki kitap, Sünnet ve Hadisin anlaşılması ve yorumlanması ile ilgili metodik üç sorunun cevabını arayan akademik bir çalışmadır:1. Hadis ilmi veya ilimleri içinde İslâm Peygamberi'nin sünnetini ve hadislerini doğru anlamamızı ve doğru yorumlamamızı sağlayacak bir metodoloji var mıdır?2. Tarihte egemen olduğu şekilde usul-i fıkhın anlama yöntemi ile hadisleri ele almak doğru mudur? Doğru ise bugün geçerliliği nedir?3. Rasûl-i Ekrem'in çağımıza dönük yüzünü tespit etmek, onun sünnet ve hadisini doğru anlamak ve doğru yorumlamak için yeni bir metodolojiye ihtiyaç var mıdır? Varsa bunun için atılması gereken adımlar nelerdir?Ancak peşinen ifade etmek gerekir ki bu çalışma, Sünnet ve Hadisi doğru anlamak ve doğru yorumlamak için ne kapsamlı yeni bir yöntem, ne de geliştirilmiş yeni bir metodoloji ortaya koyma iddiasında değildir. Zira sun'î olarak haricî etkenlerle, masa başında hazırlanan metodolojiler, birer teori ve zihin jimnastiği olmaktan öteye geçemezler. Metodolojiler ancak bir gelenek içinde, tabiî bir süreç dahilinde ve hayatın pratiklerinden kopmadan oluşurlarsa işlev görürler. Kitapların, makalelerin yazarları, ilimlerin kâşifleri ve mucitleri olur; fakat metodoljilerin yazarları olmaz. Olsa olsa yazarların metodoloji oluşumuna katkıları olur.