Dr. Osman Kara
Resullullah (sav) Efendimizin devrinden itibaren Müslümanlar problemlerini çözmek için Kur'an-ı Kerim'e başvurmuşlar, fakat Kur'an nasları sınırlı olması ve fazla teferruata girmemesi nedeniyle Kur'an-ı Kerim'in geniş açıklaması ve uygulaması olan hadislere de müracaat etmek zorunda kalmışlardır.
Dolayısıyla Ashab-ı Kiram'ın duyup ezberlediği veya kısmen de olsa yazdığı Hadis-i Şerifleri herkesin fadalanabileceği şekilde toplama faaliyeti başlamış ve bunu te'lif dönemi takip etmiştir. Hicri ikinci ve üçüncü asırlar hadiste te'lif döneminin altın çağını oluşturur.
Biz bu çalışmamızda Sünnet'in değer ve fonksiyonunu, hayatımızdaki yeri ve önemini fazla teferruata dalmadan temel kaynaklar ışığında ve ilmi kriterler ölçüsünde incelemeye; sünneti anlama, yorumlama, uygulama ve yaşama alanlarında temel ölçüleri ve kaynakları vermeye çalıştık. Dolayısıyla çalışmamız sünneti anlamada bir anahtar rolü üstlenmektedir.
Dr. Osman Kara
Resullullah (sav) Efendimizin devrinden itibaren Müslümanlar problemlerini çözmek için Kur'an-ı Kerim'e başvurmuşlar, fakat Kur'an nasları sınırlı olması ve fazla teferruata girmemesi nedeniyle Kur'an-ı Kerim'in geniş açıklaması ve uygulaması olan hadislere de müracaat etmek zorunda kalmışlardır.
Dolayısıyla Ashab-ı Kiram'ın duyup ezberlediği veya kısmen de olsa yazdığı Hadis-i Şerifleri herkesin fadalanabileceği şekilde toplama faaliyeti başlamış ve bunu te'lif dönemi takip etmiştir. Hicri ikinci ve üçüncü asırlar hadiste te'lif döneminin altın çağını oluşturur.
Biz bu çalışmamızda Sünnet'in değer ve fonksiyonunu, hayatımızdaki yeri ve önemini fazla teferruata dalmadan temel kaynaklar ışığında ve ilmi kriterler ölçüsünde incelemeye; sünneti anlama, yorumlama, uygulama ve yaşama alanlarında temel ölçüleri ve kaynakları vermeye çalıştık. Dolayısıyla çalışmamız sünneti anlamada bir anahtar rolü üstlenmektedir.