Karşınızdaki bu çalışma, Hadis Külliyatı'nın Talmud Literatürü ile uygun karşılaştırmalı çalışmalar yapılabileceği, yeni yöntemlerle diğer bilim dallarının (Mitoloji, Arkeoloji, Antropoloji, Astronomi, Tıp, Dilbilim, Narratoloji, Hermenötik vd.) verilerinin bu çalışmalarda kullanılabileceği hatta kullanılması gerektiği savını ortaya atmaktadır. Çalışma, ayrıca rivâyetlerin Tannalarca ikil isnadla aktarılmasının, râvî tabakalarının Hz. Musa'ya kadar dayandırılmasının, Hadiste rivâyetin râvi zincirinin sırf sahih senedlere sahip olmasının, otorite yazarların kanonikleştirilmiş kitaplarında ve tartışmalarında yer almasının, belli bir ulema sınıfının (sözgelimi Ferisi, Sadukî, Esseni, Elkesai, Nasıralı, Markioncu, Aryusçu, Ebionitler, Ehl-i Sünnet, Şia, Mutezile) bu ikincil kaynaklara dair yorumlarının bilimsel yöntemlerle karşılıklı ve karşılaştırılmalı olarak yeniden ele alınmasını önermektedir.
Karşınızdaki bu çalışma, Hadis Külliyatı'nın Talmud Literatürü ile uygun karşılaştırmalı çalışmalar yapılabileceği, yeni yöntemlerle diğer bilim dallarının (Mitoloji, Arkeoloji, Antropoloji, Astronomi, Tıp, Dilbilim, Narratoloji, Hermenötik vd.) verilerinin bu çalışmalarda kullanılabileceği hatta kullanılması gerektiği savını ortaya atmaktadır. Çalışma, ayrıca rivâyetlerin Tannalarca ikil isnadla aktarılmasının, râvî tabakalarının Hz. Musa'ya kadar dayandırılmasının, Hadiste rivâyetin râvi zincirinin sırf sahih senedlere sahip olmasının, otorite yazarların kanonikleştirilmiş kitaplarında ve tartışmalarında yer almasının, belli bir ulema sınıfının (sözgelimi Ferisi, Sadukî, Esseni, Elkesai, Nasıralı, Markioncu, Aryusçu, Ebionitler, Ehl-i Sünnet, Şia, Mutezile) bu ikincil kaynaklara dair yorumlarının bilimsel yöntemlerle karşılıklı ve karşılaştırılmalı olarak yeniden ele alınmasını önermektedir.