Söz Dilthey'in “yaşam tasarımı” gibi çok yönlüdür, varoluşa ait her şey onlarca farklı aynadan yansıtılabilir, Dmytro Chystiak'ın aynası ise Katharların direncini bugüne taşımakla sözün direncini yaşatmayı tercih eder. Onunki bir yansıtma değil yaşama saygının görevi üstü örtülmüş olana dikkat çekmektir. Direncin kendisi ise hemen her şiirde dile getirilir: Nesimi' için yazdığı şiirde “ Ve genç yürek/ Onun ışınlarında yükseliyor.” dizeleri ile bu direncin umut şeklinde değil de inanç şeklinde mevcut olduğunu söyler. Umut “ecek”li, “acak”lı konuşur, şair ise yaşanan zaman şimdi yaşanıyormuş gibi zamanı yaşam haline getirir, şu anda yaşadığımızdır geçmişte yaşanan her şey.
Tanıştığımız ilk günden bu yana düzeyli bir dostluk kurduğum, hayatını şiire adamış bu genç, çalışkan ve başarılı şairin şiirlerini çevirip yayımlamak benim için bir mutluluk. Şairin sesine kulak verelim.
Metin Cengiz
Söz Dilthey'in “yaşam tasarımı” gibi çok yönlüdür, varoluşa ait her şey onlarca farklı aynadan yansıtılabilir, Dmytro Chystiak'ın aynası ise Katharların direncini bugüne taşımakla sözün direncini yaşatmayı tercih eder. Onunki bir yansıtma değil yaşama saygının görevi üstü örtülmüş olana dikkat çekmektir. Direncin kendisi ise hemen her şiirde dile getirilir: Nesimi' için yazdığı şiirde “ Ve genç yürek/ Onun ışınlarında yükseliyor.” dizeleri ile bu direncin umut şeklinde değil de inanç şeklinde mevcut olduğunu söyler. Umut “ecek”li, “acak”lı konuşur, şair ise yaşanan zaman şimdi yaşanıyormuş gibi zamanı yaşam haline getirir, şu anda yaşadığımızdır geçmişte yaşanan her şey.
Tanıştığımız ilk günden bu yana düzeyli bir dostluk kurduğum, hayatını şiire adamış bu genç, çalışkan ve başarılı şairin şiirlerini çevirip yayımlamak benim için bir mutluluk. Şairin sesine kulak verelim.
Metin Cengiz