119. sayısı ile Temrin, bir kez daha okurlarına ulaşıyor. Mevsimler içerisinde farklı bir yeri olan Eylül ayı içeriğinde bu kez, şiir verimleri daha ağırlıklı olarak yer almış. Eserleri sunulan şairler ve şiir başlıkları şöyle sıralanmış.
İçeriğe katkı sunan konuk şairlerden Adılə Nəzər, “Xatırələr – İnsan ınad üçün yaşayarmi?”, Elvin İntikamoğlu, “Mələk qız - Bir quranlıq xəyanət - Gəliş çağı - Dörd nəfər” adlı şiirleriyle yer almışlar. Däwletkerey Käpulı'nın, “Jota kezdim, jüdedim - Dağ tepe dolaştım yoruldum” başlıklı dizeleri, dilimize Selma Balikçi tarafından çevrilmiş.
Ahmet Avcı, “Duygusavar”, Ayça Erdura, “Sotim”, Elem Erk, “Bu şiiri turnam yazdı”, F. Serkan Öngel, “Defne ağacı”, Eser Ceran Erdi, “Düş trenleri”, Canan Çelik “Kuşların uykusu”, Süleyman İleri “Kirpiklerimizdeki çığlık”, Kalender Yıldız, “Ortadoğu” ve Mualla Apaydın, “Tükeniş” adlı eserleriyle bu sayının şairleri olmuşlar.
Engin Turgut, şiiri merkeze alan “Büyük kirlenme” adlı özlü değerlendirmesiyle bu sayıya katkı sunmuş.
Hikâye türü metinler; Şerxan Murtaza, “Kırk birli kadın”, Aşur Özdemir çevirisi, Nergize Esed, “Yıldızsız gökyüzü”, Emine Bakar çevirisi, Ötkir Haşimov, “Neden? Nede-E-N?!”, Dilshoda Mubarakova çevirisiyle okurlara sunuluyor. Meral Kurulay da, “Hayal mi hayat mı” başlıklı öyküsüyle bu mecradaki yerini almış.
Ak Welsapar'ın “Serçe ve göçmen kuşlar” adlı ibretlik masalı, Ünal Zal aktarımıyla sunulmuş.
Kibar Ayaydın, “Tanpınar'da İstanbul estetiği” başlıklı inceleme yazısında, ‘İmajinatif görsellik', ‘Poetik hayal' ve ‘Saadet hülyalarımız' alt başlıklarında, yetkin değerlendirmeler yapmış.
Şeref Yılmaz, “Kerbela ve muharrem” adlı yazısında, inanç tarihinin önemli bir döneminden, hüzün verici ibretlik olayların bilgisini paylaşmış.
119. sayısı ile Temrin, bir kez daha okurlarına ulaşıyor. Mevsimler içerisinde farklı bir yeri olan Eylül ayı içeriğinde bu kez, şiir verimleri daha ağırlıklı olarak yer almış. Eserleri sunulan şairler ve şiir başlıkları şöyle sıralanmış.
İçeriğe katkı sunan konuk şairlerden Adılə Nəzər, “Xatırələr – İnsan ınad üçün yaşayarmi?”, Elvin İntikamoğlu, “Mələk qız - Bir quranlıq xəyanət - Gəliş çağı - Dörd nəfər” adlı şiirleriyle yer almışlar. Däwletkerey Käpulı'nın, “Jota kezdim, jüdedim - Dağ tepe dolaştım yoruldum” başlıklı dizeleri, dilimize Selma Balikçi tarafından çevrilmiş.
Ahmet Avcı, “Duygusavar”, Ayça Erdura, “Sotim”, Elem Erk, “Bu şiiri turnam yazdı”, F. Serkan Öngel, “Defne ağacı”, Eser Ceran Erdi, “Düş trenleri”, Canan Çelik “Kuşların uykusu”, Süleyman İleri “Kirpiklerimizdeki çığlık”, Kalender Yıldız, “Ortadoğu” ve Mualla Apaydın, “Tükeniş” adlı eserleriyle bu sayının şairleri olmuşlar.
Engin Turgut, şiiri merkeze alan “Büyük kirlenme” adlı özlü değerlendirmesiyle bu sayıya katkı sunmuş.
Hikâye türü metinler; Şerxan Murtaza, “Kırk birli kadın”, Aşur Özdemir çevirisi, Nergize Esed, “Yıldızsız gökyüzü”, Emine Bakar çevirisi, Ötkir Haşimov, “Neden? Nede-E-N?!”, Dilshoda Mubarakova çevirisiyle okurlara sunuluyor. Meral Kurulay da, “Hayal mi hayat mı” başlıklı öyküsüyle bu mecradaki yerini almış.
Ak Welsapar'ın “Serçe ve göçmen kuşlar” adlı ibretlik masalı, Ünal Zal aktarımıyla sunulmuş.
Kibar Ayaydın, “Tanpınar'da İstanbul estetiği” başlıklı inceleme yazısında, ‘İmajinatif görsellik', ‘Poetik hayal' ve ‘Saadet hülyalarımız' alt başlıklarında, yetkin değerlendirmeler yapmış.
Şeref Yılmaz, “Kerbela ve muharrem” adlı yazısında, inanç tarihinin önemli bir döneminden, hüzün verici ibretlik olayların bilgisini paylaşmış.