Tasavvufî düşüncenin anlaşılması ve anlatılmasında bu yolun büyükleri tarafından kaleme alınan nadide eserlerin önemli bir yer teşkil ettiği bilinmektedir. Böylesi eserlerden birisi de vahdet-i vücûd konusundaki düşünceleri ile tanınmış olan Azîz Nesefî'nin kaleme almış olduğu Tenzîl adlı eserdir.
İlk defa günümüz harfleriyle neşredilen eser, Hak Teâlâ, âlem, melek, insan, nebî-velî, sâhib-i şerîat-sâhib-i tarîkat, mûcize-kerâmet, vahiy-ilhâm, ölüm-hayat, meâd, şerîat-tarîkat-hakîkat, imân-İslâm-ihsân, sülûk, sülûkun şartları, hizmet, uzlet, sohbet, bâliğ-hür, takvâ ve kaza-kader gibi tasavvufî düşünceye dair konuları ihtiva etmektedir.
Nesefî'nin, mezkur konuları önce kelâmcıların, sonra filozofların, ardından vahdet-i vücûdcuların, daha sonra tenâsuh ehlinin görüşlerine yer vererek anlatması da dikkat çekicidir.
Tasavvufî düşüncenin anlaşılması ve anlatılmasında bu yolun büyükleri tarafından kaleme alınan nadide eserlerin önemli bir yer teşkil ettiği bilinmektedir. Böylesi eserlerden birisi de vahdet-i vücûd konusundaki düşünceleri ile tanınmış olan Azîz Nesefî'nin kaleme almış olduğu Tenzîl adlı eserdir.
İlk defa günümüz harfleriyle neşredilen eser, Hak Teâlâ, âlem, melek, insan, nebî-velî, sâhib-i şerîat-sâhib-i tarîkat, mûcize-kerâmet, vahiy-ilhâm, ölüm-hayat, meâd, şerîat-tarîkat-hakîkat, imân-İslâm-ihsân, sülûk, sülûkun şartları, hizmet, uzlet, sohbet, bâliğ-hür, takvâ ve kaza-kader gibi tasavvufî düşünceye dair konuları ihtiva etmektedir.
Nesefî'nin, mezkur konuları önce kelâmcıların, sonra filozofların, ardından vahdet-i vücûdcuların, daha sonra tenâsuh ehlinin görüşlerine yer vererek anlatması da dikkat çekicidir.