Teorik Bakış Sayı: 11

Stok Kodu:
3990000047825
Boyut:
13.00x19.50
Sayfa Sayısı:
336
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018-09
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
%15 indirimli
35,00
29,75
3990000047825
560276
Teorik Bakış Sayı: 11
Teorik Bakış Sayı: 11
29.75

Teorik Bakış 11: Görünür Dünyanın Eşiğinden

Teorik Bakış dergisinin bu sayısı sinemaya odaklanıyor. Lakin sinemayı, çokça yapıldığı üzere içinden çıktığı “toplumun aynası” olarak kavramıyor. Sinemayı sadece toplumsal olanı yansıtan bir araç olarak düşünmek, yanılsama ve hakikat arasında bir ayrım ve hiyerarşi üzerine oturduğundan, sinemanın kendisini bir bilme biçimi olarak tanımanın önünde muazzam bir engeldir. Yerleşik, köklü ve yinelenen yapısı nedeniyle onunla baş edilmesi zordur. Öyle ki, bu sadece sosyal bilimlerin takıldığı ve tekrar takıldığı değil, film çalışmaları alanının da çoğu zaman aşamadığı bir engel olarak düşünülebilir. Belki de bu yüzden, sosyal bilimlerin epistemolojisi ve metodolojisi içindeki kimi zemin kaydıran paradigma değişimlerinin yanılsama ve hakikat arasındaki uzlaşımsal ayrım ve hiyerarşiyi sorgulayarak işe başladığını söylemek mümkündür. Bize göre, sosyal bilimlerle sinema arasındaki diyalog tam da burada başlar.

Umut Tümay Arslan ve Özlem Güçlü

Teorik Bakış 11: Görünür Dünyanın Eşiğinden

Teorik Bakış dergisinin bu sayısı sinemaya odaklanıyor. Lakin sinemayı, çokça yapıldığı üzere içinden çıktığı “toplumun aynası” olarak kavramıyor. Sinemayı sadece toplumsal olanı yansıtan bir araç olarak düşünmek, yanılsama ve hakikat arasında bir ayrım ve hiyerarşi üzerine oturduğundan, sinemanın kendisini bir bilme biçimi olarak tanımanın önünde muazzam bir engeldir. Yerleşik, köklü ve yinelenen yapısı nedeniyle onunla baş edilmesi zordur. Öyle ki, bu sadece sosyal bilimlerin takıldığı ve tekrar takıldığı değil, film çalışmaları alanının da çoğu zaman aşamadığı bir engel olarak düşünülebilir. Belki de bu yüzden, sosyal bilimlerin epistemolojisi ve metodolojisi içindeki kimi zemin kaydıran paradigma değişimlerinin yanılsama ve hakikat arasındaki uzlaşımsal ayrım ve hiyerarşiyi sorgulayarak işe başladığını söylemek mümkündür. Bize göre, sosyal bilimlerle sinema arasındaki diyalog tam da burada başlar.

Umut Tümay Arslan ve Özlem Güçlü

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat