Mekân ve sergileme tasarım kuruluşu Akın Nalça Tasarım Ofisi, bütün tasarım disiplinlerine düşünsel ve kalıcı bir tartışma süreci sağlamayı hedefleyerek, her sene bir kitap yayımlamayı sürdürüyor. 2003 yılında yayımlanmaya başlayan Akın Nalça Kitapları'nın beşincisi, mimarlık ve kent kültürü üzerine kaleme alınmış 55 makaleden oluşan Tereddüd ve Tekerrür.
1873 ile 1960 zaman aralığında yazılmış bu makaleler, klasik bir örnekleyici derleme tavrından ziyade kitaba adını da veren Tereddüd ve Tekerrür temaları çerçevesinde bir araya getiriliyor. Bu iki durumun belli bir kültürel coğrafyada birer haleti ruhiye olarak nerelerde kesiştiklerini, neleri temsil ettiklerini ortaya koymayı amaçlayan bir çaba.
Mimar Bülent Tanju'nun editörlüğünü yaptığı, Geç Osmanlı ve erken Cumhuriyet dönemlerini kapsayan çalışmada Montani Efendi'den Sakızlı Ohannes'e, İsmail Hakkı'dan Ahmet Hamdi'ye, Suut Kemal Yetkin'den Ahmet Hamdi Tanpınar'a kültür hayatının değişik isimleri yer alıyor.
Kitabın görsel tasarımı ise önceki kitaplar gibi Bülent Erkmen'e ait. İç baskıda kullanılan ikinci rengin eşliğinde, Osmanlıca metinlerin transkripsiyonlarında uygulanan tasarım ise özellikle dikkat çekici ve kullanışlı.
Akın Nalça Kitapları'nın ilk yayını Mimar Bülent Tanju'nun "Mimarlıkta Sıfır Noktasını Aramak: Han Tümertekin'in Yapıları-Yaptıkları Üzerinden Mimarlık Okumaları" adlı kitabı, ikincisi Mimarlık Tarihçisi Prof. Dr. Uğur Tanyeli'nin "İstanbul 1900-2000 - Konutu ve Modernleşmeyi Metropolden Okumak" kitabı, üçüncüsü tasarımcı ve yazar Faruk Ulay'ın "Sürekli Bir Yenilginin Gölgesinde - Grafik Tasarım Manifestosu", dördüncüsü ise editör ve çevirmen Celal Üster'in derlediği "Tasarımın Özüsözü" adlı kitabıydı.
Mekân ve sergileme tasarım kuruluşu Akın Nalça Tasarım Ofisi, bütün tasarım disiplinlerine düşünsel ve kalıcı bir tartışma süreci sağlamayı hedefleyerek, her sene bir kitap yayımlamayı sürdürüyor. 2003 yılında yayımlanmaya başlayan Akın Nalça Kitapları'nın beşincisi, mimarlık ve kent kültürü üzerine kaleme alınmış 55 makaleden oluşan Tereddüd ve Tekerrür.
1873 ile 1960 zaman aralığında yazılmış bu makaleler, klasik bir örnekleyici derleme tavrından ziyade kitaba adını da veren Tereddüd ve Tekerrür temaları çerçevesinde bir araya getiriliyor. Bu iki durumun belli bir kültürel coğrafyada birer haleti ruhiye olarak nerelerde kesiştiklerini, neleri temsil ettiklerini ortaya koymayı amaçlayan bir çaba.
Mimar Bülent Tanju'nun editörlüğünü yaptığı, Geç Osmanlı ve erken Cumhuriyet dönemlerini kapsayan çalışmada Montani Efendi'den Sakızlı Ohannes'e, İsmail Hakkı'dan Ahmet Hamdi'ye, Suut Kemal Yetkin'den Ahmet Hamdi Tanpınar'a kültür hayatının değişik isimleri yer alıyor.
Kitabın görsel tasarımı ise önceki kitaplar gibi Bülent Erkmen'e ait. İç baskıda kullanılan ikinci rengin eşliğinde, Osmanlıca metinlerin transkripsiyonlarında uygulanan tasarım ise özellikle dikkat çekici ve kullanışlı.
Akın Nalça Kitapları'nın ilk yayını Mimar Bülent Tanju'nun "Mimarlıkta Sıfır Noktasını Aramak: Han Tümertekin'in Yapıları-Yaptıkları Üzerinden Mimarlık Okumaları" adlı kitabı, ikincisi Mimarlık Tarihçisi Prof. Dr. Uğur Tanyeli'nin "İstanbul 1900-2000 - Konutu ve Modernleşmeyi Metropolden Okumak" kitabı, üçüncüsü tasarımcı ve yazar Faruk Ulay'ın "Sürekli Bir Yenilginin Gölgesinde - Grafik Tasarım Manifestosu", dördüncüsü ise editör ve çevirmen Celal Üster'in derlediği "Tasarımın Özüsözü" adlı kitabıydı.